Хората във фирмата са най-важният ресурс
Около 92% от компаниите имат за цел привличане и задържане на персонал, сочи проучване на Global HR Pulse. Но редица от лидерите не познанват достатъчно добре служителите си и не знаят как да осъществят гореспоменатата цел.
Поддържането на продуктивността и мотивацията на служителите е по-необходимо от всякога. Липсата на мотивация на работното място може да е породена от множество причини. Например недостатъчно добро заплащане, преработване или недостатъчно възможности за развитие. Ключът в успешния бизнес са мотивираните и ангажирани служители.
Кои са знаците, че членовете на екипа са недоволни?
Служителите може да не се оплакват, но това съвсем не означава, че са доволни. Работодателите може да са искат обратна връзка от работниците, но миналият трудов опит може да е създал навика на служителите да мълчат.
Когато положителната обратна връзка липсва
Ако годишните прегледи на представянето и ежемесечните оперативки са основните взаимодействия между работодател и служители, е възможно да се изгради дистанция.
Служител, който е получил признание, има 63% по-голяма вероятност да остане на работата си през следващите три до шест месеца, докато 65% от служителите, които не са получили поощрение може да си потърсят друга работа. При липса на обратна връзка за добре свършената работа служителите са по-предразположени към бърнаут и/или липса на мотивация. Това сочат резултатите от научният труд Elements Global Services.
Добрите служители влагат усилия, страст и креативност в работата си. При липса на одобрение, те автоматично са по-предразположени да получат бърнаут. Признанието гради увереността в служителите, дори може да компенсира стреса от по-трудните задачи. При полагане на усилия от страна на работодателя се помага на служителите да избегнат “прегарянето” и последиците за здравето, свързани с него.
Липсата на мотивация е едно от първите проявления на неоценените служители. Когато не се разпознае приносът на работната ръка, неволно или целенасочено се усеща по-малко допринасяне по време на важни проекти. С други думи работниците се интересуват по-малко от работата си, а това води до по-ниска продуктивност, дефицит на взаимодействие с другите членове на екипа и намалена креативност.
Не трудно и не скъпо да се оцени приносът на членовете на екипа
Работодателите могат да помислят как да изразят положителната обратна връзка. Тя е необходима. Благодарността може да е под формата на имейл, кратко видео, организиране на събитие. Възможностите са много. От парични бонуси до групов обяд, признанието на екипа засилва сътрудничеството между членовете на екипа.
Най-често срещаните практики включват:
Тиймбилдинг
Служителите, които са удовлетворени от работното място, са по-продуктивни. Един от начините екипът да е по-щастлив и ангажиран е периодичното планиране на събития във или извън офиса. Мероприятията може да бъдат непретенциозни като поръчване на пица и гледане на филм, но и по-сложни. Например ходене на пейнтбол или планина, организиране на игра, тържество, състезание.
Този тип действия са предпоставка за по-спокойна атмосфера на работното място. Намалява нивата на стрес, което помага на служителите да функционират, докато изпълняват работните си задължения.
Възможностите за растеж и развитие повишават мотивацията на служителите
В организационните нива, поколенията, половете и стиловете на работа най-ценният вид признание е нова възможност за растеж. Според проучване на Microsoft, което включва обратната връзка на 20 000 служители в 11 държави, 76% от служителите се задържат на работното място при подсигуряване на обучение от страна на работодателя.
Лидерът трябва да е на разположение за служителите си
Предполага се, че служителите трябва да търсят насоки от лидера. Ако те нямат ясни отговори при запитванията си и съдействия, при предизвикателствата, не може да се очаква от тях да разгърнат максималния си потенциал.
За да се чувстват добре служителите в работната среда, е необходимо да има двупосочна комуникация между всички в компанията.