Всеки човек създава съдържание, често без да го осъзнава. Ежедневно се пишат мейли, съобщения, водят се разговори. Използват се фрази и думи, които може без човек да осъзнава, да бъдат изключващи някои от получателите. Повишаването на разбирането и знанието в темата води до систематичното използване на по-включващ език и прави работното място по-приобщаващо.
Обращението
Не само хората, работещи в отделите по комуникация са комуникатори. Всеки, който изпраща мейл до много получатели, комуникира с тях. Как започва имейлът е от значение за възприемането на съдържанието му. Трябва да се избягват думи, които предизвикват негативни асоциации като например „банда“. По-добър и включващ начин, по който човек може да се обърне към адресатите е да се поздравят „всички“, цялата „група“ или „екип“.
Акронимите
Всяка компания има своите акроними, които се срещат във фирменото ежедневие. Макар да са разпознаваеми за повечето, възможно е не всеки един от адресираните да го разпознава. Това се случва когато има нов служител в екипа, но също и когато заради честото ползване на абревиатури човек се обърква или забравя, съответно не разбира какво се има предвид. Използването на пълното наименование поне веднъж, след което съкратената му версия, е добра и включваща практика. Ясната, директна комуникация, при която се избягва сложният жаргон, е от решаващо значение, за да се гарантира, че всички ще разберат съдържанието.
Визуалната комуникация
Предоставянето на съдържание в различни форми може значително да подобри достъпността. Инфографиките и диаграмите са примери за визуални презентации, които могат да помогнат за предоставянето на сложна информация в по-лесно разбираем стил.
Визуално включващият език дава възможност на хора, които имат цветна слепота, да разграничават между групи информация по подредбата и по символите, а не по използваните във визуализацията цветове.
Комуникацията оформя възприятията за ролите, които имат жените и мъжете в обществото и на пазара на труда. Използването на приобщаващ и достъпен език демонстрира уважение към хората и насърчава равенството в комуникацията. Визуализациите не бива да подсилват стереотипите. Те трябва да се подбират внимателно, защото визуализациите трябва да отразяват действителността.
Без предразсъдъци
Има множество неосъзнати пристрастия, които влияят на работното място – има повече от 150 идентифицирани пристрастия. Начинът, по който човек е израстнал, обкръжението му/й и медиите формират различни виждания, които влияят на начина, по който човек общува и решенията, които взима.
Справянето с пристрастията започва с осъзнаване на тези пристрастия както вътрешно, например чрез разпознаване на пристрастия в себе си, така и външно, каквито например са организационните практики и индивидуални действия.