Когато се говори за хора от по-слабо представена общност, важно е да се внимава с думите, които се използват при обсъждане на тези служители. Например, има много изследвания, свързани с езика, който хората използват, когато предоставят обратна връзка на мъже и жени. Често се използва стил на комуникация, който включва фрази като „те са отговорни за успеха на проекта“, „те го задвижиха“ или „те умеят да вършат работа“, когато се говори за мъжете. За жените, хората са по-склонни да използват общ стил на комуникация. Фрази като „те подкрепят“ и „те бяха полезни за успеха на един проект.“ Когато се влага повече мисъл в думите, които биват използвани, за да бъдат описани служителите, това ще допринесе за смекчаване на несъзнателното пристрастие на работното място.
Приобщаващ език
Приобщаващият език поставя човечността в центъра. Това позволява всеки член на екипа да се чувства признат, ценен и мотивиран. Използването на уважителен език е от ключово значение за създаването на култура на принадлежност.
По отношение на хората с различни физически способности, приобщаващият език поставя човека на първо място, а увреждането на второ. Не се препоръчва да се използват фрази като например „глух човек“, за предпочитане е „човек, който е глух“. Всяко оборудване, което човек може да използва трябва да бъде очертано като нещо, което помага на човека, а не което го ограничава. Пример за това е израза „прикован в инвалидна количка“, чиято по-приобщаваща алтернатива е „човек, който използва инвалидна количка“.
Когато става въпрос за пол, за препоръчване е да се избягва ненужното изтъкване на пола в определени ситуации. Ако не е ясно какъв е полът на човека, към когото следва да се обърне някой в писмена комуникация, следвайки бизнес етикета, човек няма да сгреши ако напише името и фамилията. По-правилният начин да се реферира към отсъствието на служител при раждане или осиновяване на дете е “родителство”, а не майчинство.
За хората с различна раса, етнос или произход не бива да се правят предположения единствено въз основа на външния им вид. Когато се описват такива служители, добре е да се използват повече прилагателни, отколкото съществителни. Например да се реферира към някого като човек от афроамерикански произход, а не като афроамериканец.
Визуално включващ език
В корпоративна среда хората рядко се замислят, че има служители, които може да имат цветна слепота. Тъй като най-разпространената е червено-зелената слепота, добре е във визуални презентации да бъдат използвани различни от тези цветове, за да се сигнализира за констаст. Алтернативно вместо това могат да бъдат използвани символи или думи, които да разграничават групите информация. За нечуващите служители е важно да имат достъп до всякаква информация по визуално включващ начин. Така например, освен аудио сигнализация при опасност от пожар, е от огромна значимост да има и визуални начини за предупреждение.