Интересът към емоционалната интелигентност се е увеличил драстично през последните години. Ако интелектът е свързан с обработката на информация и добра памет, емоционалната интелигентност е свързана със способността да се използват емоциите, за да сe подобри комуникацията, пише Forbes..
Според проучвания на автора на бестселъра Emotional Intelligence Травис Брадбъри, 90% от най-добрите изпълнители имат висока емоционална интелигентност. И за разлика от интелекта, емоционалната интелигентност е нещо, което може да се развие с времето.
Днес специалистите по човешки ресурси се сблъскват с много задачи, които изискват ангажираност и ясна комуникация със заинтересованите страни в бизнеса в допълнение към познания за бизнеса, умения за управление на проекти, гъвкавост, и т.н.
Препоръчително е честата употреба на имената на хората
Добър навик е да се използва името в рамките на комуникацията. По този начин отсрещната страна става по-ангажирана. HR-ите споделят, че по-активните и отдадени служители използват името на другия, докато тези които не го правят, дори признават, че често не са много мотивирани в извършването на работните задачи. Същото важи за коренспонденция с по-надеждни доставчици и партньори, които използват името в бизнес кореспонденция.
Предоставянето на илюстрации и примери от живота
По правило ролите в HR са силно свързани с комуникацията, от предоставянето на ясна информация за бъдеща работа и получаването на правилното впечатление за професионалния опит на кандидатите до подценяването на стратегията и бизнес нуждите на организацията. Опитът да се опишат тези сценарии без ясни илюстрации или предоставяне на примери от живота може да затрудни разбирането за хора, които нямат подходящ опит.
Интервютата в IT сектора изискват добро разбиране на тези теми и аз се обърквах и стресирах, когато не разбирах подробностите. Преодолявайки страха си да не кажа нещо неподходящо, помолих една кандидатка да си представи, че говори на седемгодишно дете и да се опита да намери думите и примерите, които едно дете може да разбере. Тази инициатива даде добри резултати и моята интервюирана дори посочи, че се чувства по-спокойна и отворена, когато използва примери, които знае, че са ми по-ясни“, споделя Евгения Павлова, член в съвета на Forbes.
Хората обичат да се чувстват значими
Хората искат да бъдат възприемани по начин, който е в съответствие с техните вярвания и очаквания. Те несъзнателно търсят потвърждение на техните възгледи, положителни или отрицателни. Когато нечии вярвания или очаквания за нас съвпадат с отсрещната страна, отношенията се заформят бързо. Фрази като „Чувствам, че винаги ме разбираш“ демонстрират важен компонент на близостта.
Емоциите на другите
Стивън Р. Кови казва: „Повечето хора не слушат с намерението да разберат; те слушат с намерението да отговорят.“ Важно е всеки, който иска да развие емоционалната си интелигентност, да се замисли как се води продуктивен диалог.
По правило хората харесват лично отношение в разговора. Това може да се осигури чрез хумор или лични истории. Хората с високо ниво на емоционална интелигентност, са внимателни към мислите и идеите, които хората споделят с тях
Успехът на цялата компания, зависи от емоционалната интелигентност
Днес, когато технологиите са се променили значително и много организации могат лесно да преминат към дистанционни или хибридни модели на работа, служителите може да почувстват липса на сплотеност в екипа или дори професионална изолация. Изследванията показват, че компаниите с по-съпричастни култури задържат повече служители и получават по-голяма стойност от тези служители. Лидерите по човешки ресурси могат да окажат значително влияние върху създаването на такава култура чрез прилагане на емоционална интелигентност и емпатичен подход.
Прочетете още:
Защо емоционалната интелигентност е толкова важна за бъдещата работна сила?