Темата за разнообразие, равнопоставеност и приобщаване (DEI) се поставя на все по-високо място в дневния ред на големите компании. Както в България, така и по света, бизнесът може и трябва да има водеща роля за развитието на политиките за многообразие.
Компаниите, които са осъзнали важността на включващата комуникация, разпознават, че използването на уважителен език е от ключово значение за създаването на културна принадлежност към едно работно място. Такива примери, идващи от световните компании, показват тенденциите в областта.
#ShareTheLoad
Кампания на Ariel в Индия изважда на показ световен проблем. Жените, които са поели голямата част от домакинските задачи, успяват и на работното място само с жертви от времето за почивка и сън. Видеото цитира проучване, проведено в Индия, което е установило, че жените спят с до 71% по-малко от партньорите си, за да успеят с домакинските задачи. Ariel акцентира на равенството между половете като призовава задачите в дома да бъдат споделени поравно между партньорите.
#ItTakes2
Pampers надгражда темата за равенството с рекламен клип, отново в Индия. Той акцентира колко е важно и двамата родители да прекарват време с новородените си деца – да полагат грижи поравно. Кампанията „нужни са двама“ представя резултатите от проучване, доказващо, че 92% от бащите съжаляват, че не прекарват достатъчно време с децата си. Видеото показва важността на грижата и на двамата родители и така поставя фокус върху равенството между половете.
Colors of the World
Разнообразието и неговият визуален аспект е акцентът на гамата пастели за рисуване на Crayola, наречена „цветовете на света“. Компанията цели с този продукт да насърчи чувството за принадлежност и приобщаване и да гарантира, че всяко дете може творчески и точно да оцвети себе си в света около себе си. Пастелите в тази гама включват 24 специално формулирани цвята, представящи над 40 тона в цвета на кожата.
Role Models
За да насърчи включването, през 2022 Барби представи серия с кукли, които представляват хората с различни увреждания, например кукла със слухов апарат, с протеза на крака или с кожното заболяване витилиго. Малко по-рано бяха представени и първите кукли, които са вдъхновени от жени, постигнали успех в различни специалности, смятани традиционно за мъжки. Създадени са кукли, които изглеждат като британския учен д-р Маги Адерин-Покок, космически учен и научен преподавател, д-р Анте Боетиус, немски морски изследовател и микробиолог, както и Саманта Кристофорети, астронавт от Италия. Целта на серията е да вдъхнови момичетата да се развиват в областта на науката, технологии, инженерство и математика (STEM).
Добрият пример
С примера си, големите компании целят многообразието да бъде все по-ценено и видимо. Приобщаващите кампании се стремят да заобиколят обществените предубеждения относно всяка демографска група – пол, сексуалност, раса, етническа принадлежност, физически способности, различен произход. Вместо това, се набляга на многото прилики между хората, което изисква глобална перспектива.
Прочетете още: