Традиционното лидерство се променя заради непостоянните времена, в които живеем. Днешните лидери трябва да адаптират своите стилове и принципи на управление към това, което е необходимо в различните контексти.
Старшите мениджъри трябва да могат да привличат, ангажират и задържат хора от различни групи, ако искат да постигнат отлични постижения. Техните екипи трябва да отразяват многообразието на тези, на които служат. Ето защо е важно компаниите да демонстрират своя ангажимент към приобщаването и включването пред обществеността, а лидерите трябва да изразят своята убеденост в доказаните бизнес ползи от приобщаващите лидерски подходи.
Какво на практика означава включващо лидерство?
Приобщаващите лидери са вдъхновяващи лидери. Те са експерти в адаптирането на лидерския си стил към различни групи и ситуации. Това им позволява да общуват ефективно с хора от различни култури и видимо да защитават различията и разнообразието. Чрез успешно управление на несъзнателни пристрастия – в себе си и в другите – те могат да отключат най-добрите таланти и да изградят приобщаващи, високоефективни екипи.
Какви са ползите от включващото лидерство?
Има множество аргументи за икономическите ползи от разнообразието. Сред тях са повишената ангажираност на персонала, задържане на служителите и по-бързо вземане на решения.
Разнообразните екипи, включително такива с културни различия и разнообразни религиозни и дори възрастови гледни точки, са много по-добри в решаването на проблеми от по-хомогенните групи. Хомогенните групи могат да бъдат податливи на неосъзнати предразсъдъци като групово мислене, докато разнообразните екипи могат да използват по-голямото разнообразие от гледни точки и е вероятно да обмислят информацията по-задълбочено и точно.
Много фирми виждат най-голямата загуба на приходи при набирането на персонал, тъй като фирмите, за които се смята, че нямат разнообразие или включване, се борят да привлекат или задържат квалифицирани кандидати от малцинствени групи.
Служителите на разнообразните и приобщаващи компании са не само по-креативни, но и по-щастливи, а в резултат на това много по-печеливши.
Изследванията показват, че работните места, които дават приоритет на разнообразието и включването, се възползват от по-удовлетворен, по-ефективен персонал и са склонни да се представят по-добре в продажбите на все по-осъзнатата за разнообразието публика.
Прочетете още: