Томаш Свобода е изпълнителен директор на Sustainova – компанията промоутър на филма “Beyond Zero”. Той ше бъде специален гост на премиерата на филма в България, която ще се състои на 15 май в Cine Grand, Park Center Sofia от 16:00 до 19:00.
Трансформацията на глобалната компания за килими Interface, представена във филма “Beyond Zero” на Нейтън Хеви, е един от най-вдъхновяващите казуси в съвременната бизнес история. Вижте какво сподели Томаш Свобода за аудиторията на ESGnews.bg преди събитието в София на 15 май:
Какво ви накара да решите да промотирате филма „Beyond Zero“?
Това беше лесно решение. Когато гледах филма преди две години и половина се влюбих в тази бизнес история с „щастлив край“. Ако искаме да мотивираме компаниите да прилагат устойчиви практики за по-добро бъдеще за нас и нашите деца, истинските двигатели на промяната са именно те. Затова, когато видях този невероятен казус, беше съвсем естествено за мен да помогна да се разпространи тази история сред компании по целия свят. Истински икономически и културен шедьовър.
Историята на Рей Андерсън, основателят на Interface, е вдъхновяваща и дълбоко човешка. Какво според вас прави един лидер устойчив в днешния свят?
Хора като Рей Андерсън, за съжаление, са рядкост. Няма много предприемачи, които биха жертвали печалбата си за нещо с дълбоко въздействие. Все още нямаме достатъчно лидери, които да избират правилното пред лесното. Но чрез истории като тази виждам, че вдъхновяваме повече лидери, които понякога просто имат нужда от малко допълнителна информация, вдъхновение или тласък, за да разберат, че ако вземат правилното решение, това ще е успешно за тях и техния бизнес в дългосрочен план. За мен устойчивият лидер е човек, който избира правилното, а не лесното.
Как примерът на Interface може да вдъхнови местните бизнес лидери да предприемат по-смели стъпки към декарбонизация?
Interface ни прави подарък като една от първите компании, започнали с декарбонизация още през 1994 г., когато Рей Андерсън решава да трансформира бизнеса си. Interface ни показва 30 години опит, които ни дават резюме на това какво работи добре и какво – не, за да се избегнат грешки и да се осигури дългосрочен успех. И не само от гледна точка на нарастващи приходи, но и изграждане на силна корпоративна култура, която води до висока лоялност сред служителите, а това от своя страна води до стабилен растеж, международна експанзия, разширяване на портфолиото от продукти и услуги и умело комуникиране на постигнатите успехи. Interface печели много престижни глобални награди за устойчивост, а маркетинговата им стратегия е фокусирана върху въглеродно неутрални килимени плочки. И това се продава!
Какво послание според вас е най-важно да се изведе от филма?
Филмът винаги предизвиква силни емоции у хората. След края му обикновено настъпва 5-10 минути мълчание, в което хората размишляват върху собствените си действия, своите компании – дали това, което правят, е правилно или грешно. Надявам се основното послание да е, че това силно чувство ще се превърне в положително действие, и че хората няма да се откажат, независимо от препятствията.
Не се страхувайте да вярвате в себе си, дори когато не сте сигурни как ще реагира обществото или заинтересованите страни. Ако наистина вярвате, че това, което искате да направите, е правилно за компанията, за хората, заинтересованите страни и за планетата – просто го направете. Имайте само план А и 100% фокус върху него.
Каква беше Вашата лична реакция, когато за първи път гледахте филма? Имаше ли конкретен момент, който остана с Вас?
За мен това беше лидерството на Рей Андерсън. Той е моят истински герой и човек, на когото се възхищавам. Въпреки че вече не е сред нас, го имам за ментор в съзнанието си. И когато понякога съм на път да се откажа, се сещам за него и за всичко, през което е преминал (филмът го показва ясно), и отново се запалвам, възвръщам увереността си и продължавам напред.
От бизнес гледна точка, когато гледах филма, първата ми мисъл беше, че всички компании по света трябва да го видят. Тъй като филмът е лицензиран, без колебание се свързах с режисьора, споделих му своята визия и колко много компании трябва да го гледат. За щастие, той ми даде правата и оттогава насам сме се погрижили над 3000 компании да гледат филма заедно с нас и нашите партньори – като вас. А това е само началото. Следващата ни цел е един милион компании.
Вашето място можете да запазите ТУК!
Премиерата на филма “Beyond Zero” в България ще се състои на 15 май в Cine Grand, Park Center Sofia от 16:00 до 19:00.