Климатът се променя, а с всяка следваща година виждаме все по-чести доказателства по света за повишаване на температурите на въздуха и океана, промяна на моделите на валежите, все по-чести и тежки наводнения и горски пожари, свиващи се ледници, намаляване на снежната покривка и обема на морския лед и покачване на морското равнище. За да се борят с това, компаниите трябва да приемат амбициозни климатични цели и да се ангажират с действия през следващото десетилетие. Interface е пионер и лидер, когато става въпрос за действия, свързани изменението на климата.
Трансформиране на бизнеса
През 1994 г. компанията за килими Interface, ръководена от Рей Андерсън, започва своето пътуване към трансформиране на бизнеса, като се очаква до 2020 г. да елиминира своето отрицателно въздействие върху планетата. Interface нарича плана си “Mision Zero”, който цели значително намаляване на въздействието върху околната среда, като се фокусира върху три ключови области от своя бизнес – своите фабрики, продуктите и веригата за доставки.
През последните 25 години компанията значително намалява въглеродния си отпечатък, редуцирайки отпадъците, потреблението на енергия и вода, като същевременно достига важни етапи в своето развитие, като създаването на програмата ReEntry, Reclamation and Recycling, целяща въглеродна неутралност през целия жизнен цикъл на всички продукти за подови настилки, които продава, както и разработване на първата в света плочка с негативен въглерододен отпечатък от изработването до продажбата.
През ноември 2019 г. Interface обявява успеха на “Mission Zero” преди първоначалната си цел за 2020 г. и насочва цялото си внимание към следващата си мисия, “Climate Take Bacк”, която има за цел да обърне глобалното затопляне.
Interface успява да вдъхнови и свои конкуренти, както и компании от други индустрии да следват по-устойчиви бизнес практики.
Филмът Beyond Zero
Историята на Interface и главният изпълнителен директор на компаията Рей Андерсън, който прави този смел и решителен ход за нейното бъдеще, е разказана във филма на Нейтън Хеви Beyond Zero. Трансформацията на компанията е оценена като един от най-впечатляващите казуси в съвременната бизнес история.
Филмът печели серия от признания, включително Наградата на публиката на филмовия фестивал в Денвър, както и “Най-добър документален филм” и “Най-добра история” на филмовия фестивал в Бостън. Филмът се радва на голям интерес и сред академичната общност – бизнес факултетите на Harvard, Yale, The Tecnologico De Monterrey и други, са получили специално разрешение да включат филма в своите учебни програми.
Не пропускайте неговата премиера в България на 15 май 2025 г. в Cine Grand, Park Center Sofia от 16:00 до 19:00. Първата българска медийна платформа за популяризиране на устойчиви практики ESGnews.bg получи ексклузивни права за излъчване на лентата в България.
Билети за събитието можете да намерите ТУК
Специален гост на събитието ще бъде Томаш Свобода, изпълнителен директор на Sustainova – компанията промоутър на филма “Beyond Zero”!