Фирмената култура може да се определи като набор от споделени ценности, цели, нагласи и практики, които характеризират една организация. Културата на компанията отразява и влияе на нейните ценности, вярвания и нагласи, в допълнение към нивата на ангажираност на служителите, производителност и удовлетворение от работата.
Защо е важна?
В проучване, направено за американската платформа Built In, се разкрива, че 43 процента от служителите биха останали на сегашната си работа ако има страхотна фирмена култура, дори ако получат по-високоплатена оферта за работа. Освен това, 44 процента от служителите са споделили, че основната причина, поради която биха потърсили нова работа, е да намерят организация с по-добра фирмена култура.
Чувството за принадлежност има силна връзка с ангажираността и мотивация на работното място. При служителите с липса на чувство за принадлежност е 74% по-вероятно да напуснат работното си място.
Силата на позитивната култура
За все повече служители заплащането не е единственият или най-важен фактор при избор на работодател. Хората искат да работят за организации, които се отнасят към тях с уважение, чиито ценности и вярвания са в съответствие с техните собствени и които предлагат положителна и ангажираща култура на работното място.
Според цитираният по-горе доклад, когато служителите чувстват, че тяхната компания насърчава фирмена култура, която ги цени и подкрепя, е по-вероятно те да останат във фирмата в дългосрочен план. Това спомага за създаването на чувство за принадлежност и лоялност сред служителите, като в крайна сметка допринася за успеха в задържането и набирането на таланти.
Корпоративната култура, в която приобщаването и включването са поставени като приоритет, е знак за работно място, което насърчават сътрудничеството, творчеството и иновациите.
Рискът от негативна култура
Негативната фирмена култура може да доведе до неангажираност на служителите, прегаряне, стрес и текучество. Това е така, защото когато служителите се чувстват подценени, неподкрепени или недоволни от работната си среда, те са по-склонни да търсят други възможности.
Кандидатите са предпазливи да работят за организация с известна лоша фирмена култура и е по-вероятно да се колебаят да приемат предложения за работа.
Следващи стъпки
За да бъде има положителна фирмена култура, първо мениджмънтът трябва да разбере съществуващата фирмена култура и как тя се възприема от служителите, както и от други хора извън бизнеса. Чрез инвестиране и управление на силна фирмена култура, бизнесът може да насърчи подкрепяща и ангажираща работна среда, която привлича и задържа най-добрите таланти, подобрява благосъстоянието на служителите и стимулира бизнес успеха.
Прочетете още: