През 2019 г. бърнаутът бе добавен към Международната класификация на болестите от Световната здравна организация.
Бърнаутът при служителите е все по-често срещан проблем. Докладите отчитат, че причиненият от работата хроничен стрес струва на компаниите до 190 милиарда долара годишно, заради намалената производителност и болничните дни. ,,Голямата оставка” при която работниците масово напускат и търсят по-добър баланс между професионален и личен живот е допълнително усложнение.
Ambr иска да реши проблема с прегарянето за милиарди долари, като проследява работните навици на служителите
Новата платформа, която обещава да се справи с прегарянето на работниците, представи продуктите си на TC Disrupt тази седмица, като част от Battlefield 200.
Ambr е основана през февруари тази година от Зоуи Стоунс, Стеф Нютън и Джейми Ууд, трио от бивши мениджъри на Uber, които са свидетели на въздействието на прегарянето на работниците от първа ръка.
Към момента технологията на Ambr разчита на анкета в Slack, събираща обратна връзка от работниците.
Мисията на компанията е да събере достатъчно информация, чрез която да става ясно дали работната ръка е изложена на риск от прегаряне. Това включва използването на обработка на естествения език (NLP), за да се определи дали работниците са щастливи да говорят за това, което правят извън работа.
Това ще означава използване на данни от отворен въпрос в ежедневната анкета за регистрация на Slack, която пита „Какво мислите днес? Споделяйте всякакви служебни или неработни теми.“ Идеята тук е, че ако работникът споменава само работни неща, тогава може да е изложен на риск от прегаряне. В действителност това вероятно е несъвършена индикация, като се има предвид, че хората са по-малко склонни да говорят за лични неща с автоматизирано проучване, отколкото биха били с човек от работа.
Въпреки че всички NLP анализи очевидно са анонимизирани, като получените обобщени данни са достъпни само за ръководството, той би бил по-добре приложен към повече органични разговори в рамките на обществени Slack канали или обаждания на Zoom. Това очевидно би породило по-големи опасения за поверителността дори ако данните са анонимизирани.
При всеки случай, това дава известна индикация за видовете неща, върху които работи Ambr, тъй като се стреми да автоматизира процеса на оценка на риска от прегаряне.
На други места компанията проучва използването на анонимни данни от други инструменти на работното място, като софтуер за електронна поща и календар. Това може да работи по няколко начина. Например, може да открие дали някой изпраща имейли прекалено много вечер или през уикендите, или може би има лични срещи през 90% от седмицата – сценарий, който може да принуди някого да работи много повече от определените му часове, за държат главата си над водата.
В крайна сметка това дава на компаниите ценни данни за работната култура, като им помага да се справят с по-малки проблеми, преди те да ескалират в пълномащабни проблеми.
Откриването на рискови фактори е само един елемент от това. Ambr също работи върху „подтиквания“, които обслужват нежни напомняния на работниците в техните основни инструменти на работното място, като може би предлагат начини, по които биха могли да намалят работата извън работното време.
Методът на Ambr може би може да се противопостави на безбройните приложения за медитация, психично здраве и благополучие, които събраха купища пари през последните години.
Вместо да се лекува симптома, трябва да се оправи състоянието
Затворената бета версия на Ambr стартира през юни тази година и каза, че постепенно включва нови клиенти от своя списък с чакащи, включително стартиращи фирми и „компании в по-късен етап на растеж“ в световен мащаб. Очаква се да стартира публично в началото на 2023 г.
По отношение на ценообразуването, Ambr следва стандартен SaaS модел с клиенти, които плащат месечна такса на служител.