Чатботовете са програми, които могат да симулират човешки разговори. Те са особено полезни за бизнеса, тъй като се използват за автоматизиране на обслужването на клиенти, което може да доведе до подобряване на ефективността и намаляване на разходите.
Предимствата на чатботовете са много – те са на разположение на клиентите денонощно, могат да отговарят на множество въпроси и да предоставят персонализирани отговори. Те могат да бъдат програмирани да работят с различни езици и да използват естествен език в разговора с потребителя.
Недостатъци на чатботовете
Чатботовете имат и някои недостатъци, един от тях е ограничената им способност да разбират и интерпретират езика на потребителите. Те също така могат да бъдат ограничени във функциите, които могат да изпълняват, особено ако не са добре програмирани. Някои потребители могат да се чувстват разочаровани от качеството на обслужването от чатботове.
Освен това, личните данни на потребителите могат да изтекат от чатботовете, особено ако не се предприемат необходимите мерки. Поради това при проектирането на чатботове е необходимо да се вземат мерки за сигурност на данните, като например тяхното шифроване , защита на сървърите и мониторинг на потенциални нарушения на сигурността. В това число е важно да има ясна политика за поверителност и защита на личните данни на потребителите.
В Италия беше забранено използването на чатботове поради изтичане на лични данни. Някои хора се притесняват за съхраняването на техните данни. Изразяват се и въпроси относно възрастта на потребителите на ChatGPT и контрола върху тях. Според Вяра Стефчева тези проблеми не се ограничават само до ChatGPT, а важат за всички онлайн платформи, включително социални мрежи като Facebook, които използват нашите лични данни.
Важно е да се разбере, че ChatGPT не съхранява лични данни, а само се обучава. Експертите трябва да разберат как работи изкуственият интелект, за да се намали неразбирането и притесненията около използването на ChatGPT. Повече прозрачност и информация са необходими, за да се решат тези проблеми”, категорична е Вяра Стефчева, която е изпълнителен директор (CEO) на Zahara Consult, маркетинг компания, партнираща с най-големите международни фирми от IT и блокчейн индустрията.
Целият разговор може да бъде чут в подкаста “Планетата ни е важна”
Прочетете още: