Световният съвет за пътувания и туризъм (WTTC) стартира, набор от критерии: „Основи на устойчивостта на хотелите“, които всички хотели трябва да прилагат, за да стимулират отговорното и устойчиво пътуване и туризъм. Очаква се нововъведената практика да насърчи устойчивостта.
Какво представляват „Основи на устойчивостта на хотелите“?
Схемата се състои от 12 ключови критерия и служи като стъпало към по-сложни устойчиви практики, както и за постигане на по-голяма устойчивост в индустрията. Програмата е призната от Алианса за устойчиво гостоприемство като отправна точка за декарбонизирана туристическа индустрия, предава ESG News.
WTTC каза, че въпреки че вече има няколко инициативи за устойчивост в сектора, „Основи на устойчивостта на хотелите“, се фокусира върху „постижима начална точка“.
За да гарантира валидността на програмата, WTTC си партнира със сертифициращите органи Green Key и SGS. Съветът ще разработи онлайн система за проверка, която да позволи на хотелите да предоставят доказателства и да гарантират, че следват „Основи на устойчивостта на хотелите“. Програмата позволява на хотелите и другите туристически места за настаняване да бъдат официално проверени за изпълнение на осем от 12-те критерия през първата година. В това число и да демонстрират ангажимента си да работят по всички 12 критерия до третата година.
Кои организации участват?
WTTC заяви, че инициативата „се е появила в резултат на ясно търсене от страна на група влиятелни световни хотелски марки“. Встъпителните партньори бяха мултинационалните компании Accor (EPA:AC), Jin Jiang (SHA:600754), Louvre Hotels, Meliá Hotels (BME:MEL), Meininger и Radisson Hotel Group.
WTTC също така си сътрудничи с представители на Greenview, нейните хотелски членове, Expedia, Глобалния съвет за устойчив туризъм (GSTC), Алианса за устойчиво гостоприемство и Trip.com Group.
Редица туристически дестинации също демонстрираха своя ангажимент да гарантират, че техните хотели прилагат „Основи на устойчивостта на хотелите“. Азербайджан беше първата дестинация партньор, следвана от Белиз, Колумбия и Мавриций.
„Основи на устойчивостта на хотелите“отговаря на ново и неотговорено търсене в хотелиерската индустрия: да предостави солиден, надежден и ясен етикет за основната устойчивост на хотела. Важно е да дефинираме отговорното пътуване, за да запазим планетата и да защитим общностите. С „Основи на устойчивостта на хотелите“ предлагаме на пътника ясна опция за устойчив престой за всички видове хотели по света.“, каза Инге Хуйбрехтс, глобален старши вицепрезидент по устойчивост, сигурност и корпоративни комуникации в Radisson.
Radisson Hotel Group се ангажира да внедри „Основи на устойчивостта на хотелите“ във всичките си 1100 хотела до 2025 г.
Как се справят хотелите в момента?
Чрез Доклада за тенденциите в екологичното жилище, публикуван през 2022 г., WTTC проведе международен сравнителен анализ, като научи от 27 000 доставчици на настаняване за това как в момента се справят с 12-те критерия. Той каза, че това ще позволи проследяване на напредъка на „Основи на устойчивостта на хотелите“ във времето.
Напредъкът вече е в ход, но все още има начин те да станат общи за целия сектор. Например, почти 100% от доставчиците на настаняване изпълняват поне една инициатива за намаляване на неравенството и 96% са приели програми за повторна употреба на спално бельо.
Освен това две трети от анкетираните са започнали да премахват употребата на някои пластмаси за еднократна употреба като сламки и прилагат други инициативи за намаляване на отпадъците. Почти половината от респондентите са заменили малките пластмасови бутилки за тоалетни принадлежности с дозатори за насипни продукти, а една трета вече предоставят вегетариански варианти за всяко ястие в храната и напитките си.
Хотелите по целия свят трябва бързо да вървят към устойчивост, но първата стъпка може да бъде най-трудната.“, заключава Ранди Дърбанд, главен изпълнителен директор на GSTC.
Прочетете още: