Комуникацията на работното място, чувствително се промени, поради преминаването към дистанционната работа по време на пандемията, предава Entrepreneur. Онлайн културата се превърна в императив, но доведе до редица проблеми, включително увеличаване на пасивната агресия. Изследване, проведено от компания Go1, показва, че седем от десет американци изпитват по-високи нива на пасивна агресия на работното място, в сравнение с тези преди пандемията.
Разрушителната сила на пасивната агресия
През изминалата година се наблюдаваха няколко тенденции в поведението на служителите в корпоративния свят. „Тихото отказване“ набира популярност и може да се свърже с нарастването на пасивната агресия на работното място.
Токсичното поведение като пасивната агресия може да доведе до текучество, но и до създаване на култура, в която служителите се чувстват немотивирани. То също така има допълнително въздействие върху нагласите на служителите и води до намаляване на производителността. Ефектът е толкова голям, че 71 % от служителите обвиняват пасивната агресия в липсата на усилия в работния процес.
Изграждането на здравословната култура и поддържането на ангажираността на служителите е важно за прекъсването на порочният цикъл. Ето четири ключови съвета за борба с пасивната агресия и превръщането на токсичните работни места обратно в здравословни:
Дефиниране на причината
Пасивната агресия на работното място може да се прояви чрез редица различни поведения, като сарказъм, мълчаливо отношение към някого или разпространяване на клюки. Задачата на бизнес лидера е да разбере на какво се дължи това поведение.
Причината в някои случаи се корени в нововъведени организационни промени или големи проекти. Често те може да предизвикат напрежение или конфликт на работното място. Включително е добре да се вземат предвид и факторите от личния живот, които влияят на поведението на служителите. Прегледите на представянето и интервютата, когато служител напуска компанията, са добри методи за събиране на тази информация.
След като основната причина за пасивната агресия бъде определена, сътрудничеството с различни отдели може да помогне за интегрирането на решения, които се фокусират върху основна причина. Например, това може да включва предоставяне на обучение за лидерство за мениджъра, който не третира колегите си еднакво или прилагане на актуализирана политика за платен отпуск, за да помогне на служителите да изключат и презареждат, докато поставят граници.
Обучение за „меки умения“
Повече от половината американци разкриха, че пасивно-агресивните колеги биха се възползвали от подходящо обучение за „меки умения“. Обучение, което е с фокус подобряване на комуникативните умения, правилно управление на времето и решаване на проблеми, е ключово за предотвратяването на пасивно-агресивно поведение.
През 2022 г. големите технологични компании направиха публични изявления за справянето си с трудни новини като съкращения. Курс по комуникационни умения би могъл да изиграе роля в обучението както на мениджърите, така и на служителите, които ще имат възможност да научат как да изразяват своите опасения и да се справят с тези трудни разговори, без да бъдат пасивно-агресивни.
Университетът на Калифорния, Бъркли, наскоро въведе курс, който се фокусира върху ролевите игри на точно тези разговори, които вече са постигнали страхотни резултати. Много от студентите, които съобщават, че са избягвали конфликти, преди да започнат курса, сега вярват, че практикуването на тези разговори е довело до изграждане на доверие и интимност.
За работните места, които искат да намалят пасивната агресия на работното място, е важно да се създаде култура на доверие. Компаниите с високи нива на доверие обикновено имат по-висока производителност и избягват микроуправление. Това позволява на мениджърите да вярват, че служителите знаят как да приоритизират задачите си, а на служителите – да вярват, че мениджърите знаят как да делегират задачи ефективно, за да предотвратят прегаряне.
Комуникация със специалисти по човешки ресурси
За служителите е от решаващо значение да се чувстват комфортно и уверени, когато общуват открито с ръководителите на човешки ресурси в своята компания. Тези хора оказват влияние върху културата и начините на работа на компанията – те могат да прилагат и споделят ресурси за намаляване на пасивно-агресивното поведение и на свой ред да създадат по-здравословна работна среда.
Наличието на повече комуникация с HR- а дава пространство на служителите да споделят всякакви притеснения и разочарования. По този начин се предотвратява таенето на негативни чувства или проявлението на пасивно-агресивно поведение.
Лидерите по човешки ресурси могат също така да осигурят насоки и подкрепа на служителите за ефективна и уверена комуникация, което може да помогне за предотвратяване на недоразумения и конфликти, които да доведат до пасивна агресия.
Бизнес лидерите трябва да се вгледат в себе си
Обикновено хората, които проявяват пасивно-агресивно поведение поради чувство на неудовлетвореност, както и фактът, че около 70 % от американците са пасивно-агресивни, не трябва да е изненада. Предприемачите не са имунизирани срещу пасивна агресия, но носейки отговорност за действията си, може да дадат своя положителен пример. Не е задължително да правят голямо изявление всеки път, когато се държат пасивно-агресивно. Вместо това те могат да поемат отговорност като признаят на лицето, което приема поведението им, че са емоционални. Това само по себе си може да допринесе много за изграждането на доверие и подобряването на комуникацията в екипа.
За бизнес лидерите е важно да осъзнаят въздействието, което работната култура има върху екипа и крайния резултат.
Прочетете още :