ESG News

Какво е тихото оттегляне и как да реагира бизнесът

Mиналогодишно проучване на Microsoft показа, че 41% от служителите по света в момента обмислят да напуснат настоящата си работа, а 46%  са готови да търсят възможности, предлагани от други компании.

Споделяне:

Новата тенденция сред служителите е тихото оттегляне. Иначе казано, работниците мълчаливо се отдръпват от задълженията си и влагат минимални усилия. Възможно е да изпълняват отговорностите си, но не работят до късно и не влагат допълнителни усилия. Тези, които го правят, взимат съзнателното решение да спрат да инвестират в работата си и просто чакат края на работния ден и чакат да получат заплата.

Защо хората се оттеглят?

Това явление е естествен резултат от неефективно управление и неясно дефинирано развитие в компанията. Бърнаутът кара поне 50% от работната сила да прилага тихо оттегляне, според проучване на Gallup, направено сред 15 091 американски работници. Дистанцията между служители и работодатели се увеличава.

Висшето ръководство трябва да преоцени предимствата на служителите, за да създаде гостоприемна среда. Те вече трябва да прилагат предимства за фитнес, да предлагат гъвкави графици и да инсталират тихи пространства в офиса, в които служителите да почиват.

Нездравословна работна среда

В една нездравословна култура на работното място служителите често се чувстват принудени да се преработват по начини, които вредят на тяхното благополучие, като например като поемат допълнителни проекти, които ги карат да пропускат важни семейни или социални събития. Но ако служителите могат да дадат приоритет на социални инициативи, които са в унисон с техните собствени мотивации и нужди, тези дейности могат да бъдат енергизиращи, а не натоварващи.

Например, някои служители може да бъдат мотивирани да помагат на другите и затова може да са развълнувани да поемат допълнителни задачи, когато има просоциален компонент. Други може да са по-мотивирани от положителната обратна връзка и затова могат да извлекат по-голяма полза от фокусирането върху дейности, които са много видими в организацията. Работата на мениджърите е да слушат своите служители, да им помагат да определят специфичните форми на гражданство, които са в съответствие с техните вътрешни мотиви, и да насърчават работниците да се съсредоточат върху тези задачи.

Какво да правят ръководителите?

Лидерите са натоварени със задачата да облекчат епидемията от тихо оттегляне. Инвестирането в разбирането на силните и слабите страни на хората се отблагодарява с времето. Ангажирането с екипа, провеждането на индивидуални срещи, признаването на постиженията на работниците, намалява липсата на ангажираност и създава положителна атмосфера.

Дискусията би била максимално ефективна, ако се брифират нуждите и предизвикателствата на компанията. При предразполагането на служителя да говори за очакванията за развитието си, спечеленият ентусиазъм е налице.

Запишете се за нашия бюлетин

Споделяне

Свързани Новини

Коментари

Коментари

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Най-четени

ТЕНДЕНЦИИ