ESG News

Гледна точка: Защо компаниите трябва да преминат от CSR към CSV?

Каква е разликата между Корпоративна социална отговорност и Създаване на споделена стойност и как CSV допринася за ESG стратегията

Споделяне:

Изграждайки ESG стратегията си, компаниите често залагат на вече установения и отработен бизнес подход на корпоративната и социална отговорност (CSR). Той цели създаването на стратегия за адресиране и справяне със социални и екологични проблеми, като спомага постигането на баланс между икономическите и устойчивите търсения на компанията. Нарендра Тивари, старши мениджър в EY, споделя в LinkedIn своята визия за фокус към създаване на споделена стойност (CSV) и с какво тя се различава от CSR.

“Въпреки че звучат много сходно, те не са еднакви. CSR е да правиш добри неща за обществото, които нямат пряка полза за вашата компания. Междувременно споделената стойност се фокусира върху създаването на иновативни бизнес модели, които ще генерират конкурентоспособни продукти или услуги, като същевременно помагат на обществото. Става дума и за по-голямо мислене от един продукт или услуга и непосредственото обкръжение на вашата компания”, посочва Тивари.

Идеята, която стои зад създаването на споделена стойност, включва всички участници по веригата на стойността и инкорпорира усилията в обществена полза с планираните от компанията действия, заложени в бизнес модела ѝ. По този начин CSV надхвърля CSR, показвайки, че устойчивостта носи и икономическа полза.

“Споделената стойност не е социална отговорност, филантропия или устойчивост, а нов начин за компаниите да постигнат икономически успех”, пояснява Тивари.

Той предлага три подхода за внедряване на CSV в бизнеса:

  • Преосмисляне на продукти и пазари
  • Предефиниране на производителността във веригата на стойността
  • Подобряване на местната и регионална бизнес среда.

Кои са основните предимства, свързани с CSV?

  1. По-бързи и по-добри решения
  2. Повече иновации
  3. По-висока производителност
  4. По-ниски разходи
  5. По-добри отношения
  6. По-висока възвръщаемост

Целите на CSV и CSR са много сходни – да направят една компания конкурентоспособна, докато тя прави добро за обществото.

“Въпреки това създаването на споделена стойност е по-конкретно, тъй като става въпрос за опит за решаване на проблем по начин, който е от полза за всички участници”, категоричен е Тивари.

Запишете се за нашия бюлетин

Споделяне

Свързани Новини

Коментари

Коментари

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Най-четени

ТЕНДЕНЦИИ