• Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти
  • Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти
English
  • Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти
  • Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти
English
English

FOMO и JOMO – термини на поколението Z

Гергана Манолова от Гергана Манолова
1 година преди
в Тенденции
A A

Поколението Y, известни още като милениъли, дълго време живееха под мотото “YOLO”, съкращение от “човек живее само веднъж”. Абревиатурата за първи път се появява в интернет пространството през 2012. В следващите няколко години, милениълите избираха да не позволяват на финансовите ограничения да възпират живота им. Фокусирането върху тук и сега доведе до възхода на бързата мода, електронната търговия и икономиката на споделянето.

FOMO – страх от пропускане‎ и неговите ефекти

Повишеното време, в което поколението Z използва социалните мрежи, води до нови феномени. FOMO, или „страх от пропускане“ е дефинирано от Кеймбридж като тревожно чувство, че човек може да пропусне важна информация, събития или преживявания, причинено от това, което виждат в социалните мрежи.

Брандовете за бърза мода се възползват от комбинация YOLO и FOMO като създават усещането за спешност у потребителите. Някои магазини зареждат дрехи няколко пъти в седмицата и провокират бързо вземане на решение, за да бъде избегнато разочарование от липсата на продукта по-късно.

В проучване, публикувано от петима учени през 2023 година, е разгледана темата как страхът от пропускане стимулира намеренията за покупка в индустрията на бързата мода.

Бързата мода засяга тежко дивата природа и екосистемите, а евтините дрехи в крайна сметка излизат много по-скъпо. Всяка година се произвежда 100 милиарда нови облекла, изработени от влакна, много от които скоро се озовават на депата. Това води до повишаване на въглеродния отпечатък.

Електронната търговия от магазините за бърза мода, и не само, пък означава повече емисии от транспорта на стоките и повече опаковки за всички артикули.

JOMO – радостта от пропускането

В търсене на по-добър баланс между работа и свободно време и предефиниране на модела за успех, се появява и термина JOMO – радостта от пропускането. Това означава забавяне на темпото и изпитване на радост от това човек да не е част от всички модерни трендове.

JOMO е тенденция при младите професионалисти, които искат да избягат от културата “винаги на линия”. Неследването на трендовете означава, че се губи необходимостта постоянно да се купуват нови дрехи или техника само защото има нов модел или мода. Това щади природата, спестява на представителите на поколението Z пари и им помага да се чувстват по-спокойни и финансово независими.

Прочетете още:

Културата “винаги на линия”

Тагове: FOMOYOLOпоколение Zтоп новини
Сподели234Tweet146Сподели41

Свързани Новини

кибератаки
Тенденции

Слънчевите системи може да са изложени на риск от кибератаки

от Danail Kanev
май 17, 2025
0

Експерти по слънчева енергия предупреждават, че е необходим по-строг контрол, за да се предотврати сриването на индустрията от кибератаки. Енергийната...

Прочети ощеDetails
папа
Тенденции

Католиците в Амазония се надяват, че новият папа ще защити тропическите гори

от Danail Kanev
май 16, 2025
0

Папа Лъв XIV има задълбочени връзки с религиозни екологични мрежи като Междурелигиозната инициатива за тропически гори и организации на коренното...

Прочети ощеDetails
химикали
Тенденции

ЕС се насочва към справяне с вечните химикали в стратегията си за водите

от Danail Kanev
май 16, 2025
0

Европейската комисия се готви да подкрепи мащабна инициатива, насочена към замърсяването на водите с така наречените „вечни химикали“, вредни за...

Прочети ощеDetails
бедствия
Тенденции

Екстремните метеорологични условия са причина за 99,5% от разселванията при бедствия

от Danail Kanev
май 16, 2025
0

Циклони, наводнения и други бедствия са принудили хората да напуснат домовете си 45,8 милиона пъти миналата година, показват официални данни,...

Прочети ощеDetails
батерия
Тенденции

Рециклирането на батерии: следващата граница в революцията на електромобилите

от Денимир Димитров
май 16, 2025
0

С над 17 милиона електромобила, продадени в световен мащаб през 2024 г., светът е изправен пред надигаща се вълна от...

Прочети ощеDetails
Последни
Следваща Статия
Предлагат нов етичен кодекс за борба с грийнуошинга

Предлагат нов етичен кодекс за борба с грийнуошинга

Вашият коментар Отказ

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Последни новини

кибератаки

Слънчевите системи може да са изложени на риск от кибератаки

май 17, 2025
общности

Климатично интелигентни общности: Как локалните решения водят до глобално въздействие

май 17, 2025
папа

Католиците в Амазония се надяват, че новият папа ще защити тропическите гори

май 16, 2025
химикали

ЕС се насочва към справяне с вечните химикали в стратегията си за водите

май 16, 2025

ЗАПИШЕТЕ СЕ ЗА НАШИЯ БЮЛЕТИН

ESG-black

Страници

  • Контакти
  • Реклама
  • Екип
  • Контакти
  • Реклама
  • Екип

Част от групата на

Part of the group of:

  • Контакти
  • Реклама
  • Екип
  • Контакти
  • Реклама
  • Екип

Този сайт е защитен от reCAPTCHA и Google Политика за поверителност и Условия за ползване са приложени.

Terms of Use

Protection of personal data

Конфигурация на бисквитки по ЕИЗ .

© 2025 All rights reserved! Building and Digital Marketing thanks to MasterWeb LTD.

Няма резултат
Виж всички резултати
  • Contact us
  • Team
  • Advertising

© 2023

  • Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти
  • Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти

Forgot Password?

Sign In