ESG News

Как бизнесът да бъде по-устойчив в коледния период?‎

Има начини, чрез които бизнесът може да бъде по-устойчив в коледния период

Споделяне:

Празниците наближават. Запленени от коледното настроение, много хора не осъзнават, че доста от нещата, които правят в най-хубавото време от годината всъщност генерира много въглеродни емисии. Има начини, чрез които бизнесът може да бъде по-устойчив в коледния период.

Коледните партита

Интересни примери за по-устойчиви коледни партита идват от рекламните агенции в Обединеното кралство. Една от тях, VaynerMedia London, организирала едно общо парти за своите клиенти, партньори и служители, вместо няколко отделни. The Good Agency пък подарила на всички гости на своето парти растения в саксии, с което да се компенсира въглеродният отпечатък на събитието. Същата агенция предложила само веган ястия на своето събитие, като така намалила въглеродния отпечатък и въздействието на ястията.

Коледната украса

Според Carbon Trust, двуметрово изкуствено дърво има въглероден отпечатък от около 40 кг – десет пъти повече от истинско дърво. С други думи, повторното използване на изкуствено дърво поне 10 пъти е задължително, за да компенсирате въглеродния му отпечатък.

Офисите са пищно украсени по това време на годината, но служителите не се замислят, че повечето коледни украшения са направени от пластмаса, и то от такъв материал, който не се рециклира. Алтернативно могат да се използват украшения от естествени материали, например шишарки или клонки от елха.

Подаръците

Често в офисите се организира така наречения „таен дядо Коледа“ – активност, в която всеки трябва да купи подарък на ниска стойност за един от своите колеги. Звучи забавно, но това често образува стрес на участниците, а и води до купуване на ненужни подаръци, които са обикновени или дори разочароващи. Затова в някои компании вместо чаши или свещи, екипите се наговарят да си „подарят“ спонтанен рунд аплодисменти на следващата среща на екипа или пък селекция от подбрани мемета.

Подаръците, които компаниите традиционно подаряват на служителите, също могат да бъдат екологични. Някои компании избират брандирани термоси или чанти от плат, докато други предлагат на служителите да дарят сумата, отделена за подаръци, за избрана от тях кауза.

Що се отнася до подаръците за клиенти и партньори, в коледния период много подаръци се поръчват и доставят чрез куриерски услуги. Освен увеличени разходи, това означава и повече емисии от транспорта им, но и повече опаковки за всички артикули. Има и необходимост от допълнителна защита под формата на куриерска или търговска опаковка. Алтернативата е избягване на използването на нерециклируема пластмаса при опаковането, особено когато става въпрос за по-щадящи околната среда през празничния период. Изборът на рециклирана хартия е добър заместител на пластмасата. Важно е хартията за опаковане да бъде без брокат, за да може да се рециклира след като опаковката е изпълнила своята задача.

Картичките

В края на годината е важно да се отдели нужното внимание за поздрав на партньорите и клиентите. Ако се изпраща физическа картичка, добре е да се използват картички от рециклирана хартия. Ако поздрава ще бъде изпратен по мейл, нека хората да помислят и за въглеродния отпечатък от изпращането на мейли с големи прикачени файлове. Такива мейли могат да генерират до 50 грама емисии.

Запишете се за нашия бюлетин

Споделяне

Свързани Новини

Коментари

Коментари

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Най-четени

ТЕНДЕНЦИИ