Брандализъм постави сатирични „реклами“ на билбордове в Амстердам, Барселона, Бристол, Брюксел, Лиеж, Лисабон, Лондон, Нант, Норич, Париж, Рим и други европейски градове. Организацията протестира срещу рекламните кампании и подчертава ролята на авиокомпаниите за увеличаване на емисиите на парникови газове. Климатичните активисти заявяват, че техните плакати подчертават „липса на смислени действия на авиационната индустрия по отношение на изменението на климата“,
Авиокомпаниите, посочени в произведенията, включват British Airways, KLM, Lufthansa, Ryanair, Easyjet, SAS Airlines и Etihad. Едно от произведенията е на художника Дарън Кълън и изтъква прекомерния въглероден отпечатък на полетите в бизнес класа със саркастичния текст: ,,Правим бизнес класата зелена с първото в света бордово голф игрище”. Друго произведение е на Мишел Тилицки и показва самолет, който лети над горски пожари, със заглавие ,,Летете отговорно?’’
Всички произведения целят привличане на вниманието към твърденията за устойчивост, направени от авиокомпании и летища, които според активистите замаскират въздействието на авиацията върху планетата.
Глобалната реклама на авиокомпаниите е възможно да е отговорна за приблизително 34 мегатона емисии на въглероден диоксид през 2019 г. – еквивалент на изгарянето на 17 милиона тона въглища, според доклад на Грийнпийс.
„Привлекателността и блясъкът на високовъглеродния начин на живот, като честото летене със самолет, е целенасочено създадено от рекламната индустрия и не показва признаци на отслабване – въпреки едно от най-горещите лета в историята“, казва Тона Мериман от Брандализъм.
Активистите, които защитават сатиричната рекламна кампания, подкрепят призиви за забрана на рекламата на тютюна и спонсорството на изкопаеми горива. Нарастващата международна инерция за забрана на високовъглеродни реклами набира скорост.
Активисти призовават законодателството да прекрати високовъглеродния маркетинг
Градове като Амстердам и Сидни вече нямат реклами за изкопаеми горива в обществените пространства. Активисти от 40 различни организации изискват законодателство, което да прекрати високовъглеродния маркетинг.
„Рекламирането на авиокомпании и летища увеличава търсенето на полети и унищожава климата“, казва Роби Жилет от Adfree Cities, една от 40-те организации, подкрепящи призива. „Спешно трябва да видим създаването на жизнеспособни, устойчиви транспортни алтернативи на летенето, които гарантират сигурност на работните места за служителите, които понастоящем работят в авиацията.“
Глобалната компания KLM заявява, че е напълно наясно с важността на устойчивостта и въздействието на авиацията върху околната среда.
„KLM е глобална марка и ние непрекъснато актуализираме нашата комуникация, за да отразим както промените в собствената ни политика, така и очакванията на нашите заинтересовани страни и обществото“, посочва говорител.
„Ние използваме нашите комуникационни канали, за да представим нашата програма за устойчивост. В цялата ни комуникация ние се стремим да бъдем възможно най-прозрачни, ясни и фактологични относно нашите действия и времева рамка.“
Търсенето на отговорност от корпорациите и преосмислянето на привилегирования навик на пътуването със самолет е необходима стъпка към намаляване на емисиите.