Стремежът към по-осъзнато потребление и по-отговорни избори от страна на обществото трансформира начина, по който правим бизнес. Рекламата не остава по-назад, а напротив – развива се успоредно с търсенията и желанията на потребителите.
Компаниите все повече се стараят по-отговорно да управляват отпадъци от дейността си, в това число и отпадъците от рекламни кампании. Компанията Билборд АД, лидер в областта на дигиталния и офсетов печат, предлага широка гама от екологични материали за реклама – хартия, текстил и био мастила, както и инвестира в машини, позволяващи качествено отпечатване дори върху по-нестандартни повърхности.
Доминиращ материал във външната реклама са виниловите платна за билборди, които за жалост са нерециклируеми. От Билборд АД намират решение на този проблем, като съвместно с Метрореклама, най-големият оператор на външна реклама в България, внедряват нов продукт, който изцяло да подмени използването на винил за билбордните платна.
GREEN Банер
Новият продукт, наречен GREEN Банер, е изграден от 100% рециклируем полиетилен. Той е не само със същите, а дори и с по-добри показатели за здравина и издръжливост на външни условия, като едновременно с това е 3 пъти по-лек и удобен за монтаж.
GREEN Банера е напълно съвместим с изградените съоръжения, което не изисква допълнителни инвестиции за използването му. Качеството на печат и изработка, което Билборд АД разработи и предлага за този продукт, е по-високо спрямо използваните до момента материали.
„За да допринесем за налагането на ESG политиките, нашите дружества решиха да запазят досегашната цена на готовия продукт, дори това пряко да влияе върху паричните потоци и печалбата на дружествата“ – сподели Калин Генчев, мениджър на Билборд АД.
Бъдещето на рекламата
От компанията споделят, че вече има голям интерес към новия продукт от страна на рекламните агенции, като самите те препоръчват на своите клиенти да бъдат по-екологични в изборите си на рекламни материали. От Билборд АД също насърчават клиентите си да заложат на екологичните алтернативи. Те предлагат и друг еко материал, който не е нов за пазара, но все още не се използва достатъчно в рекламата на закритo. Това са полиестерните платове за печат, чието качеството също е безупречно.
За момента винилът остава по-евтиният вариант за външна реклама и това е причината да не се преминава изцяло към новия рециклируем банер. Следвайки своята отговорна зелена политика Билборд АД и Метрореклама се стремят да оптимизират цената така, че използването на този еко материал в минимална степен да се отрази на бюджета на кампаниите.
Билборд АД вече имат разработена практика да предлагат на клиентите си да връщат материалите след края на рекламната кампания обратно в компанията, която да се ангажира с рециклирането. Използваната хартия също я събират и я рециклират, като обмислят да започнат подобна програма за рециклиране и с GREEN банера.
Преходът към по-екологична и кръгова икономика е приоритет на най-отговорните и солидарни компании. Те са тези, които водят останалите и вдъхновяват с примера си. Външната реклама, като основно средство за масово осведомяване, също трябва да задава посока – към по-осъзнато и зелено бъдеще.