Повече от 70% от бизнес лидерите гледат на ESG стратегията като на средство за приходи, според ново проучване, публикувано от IBM. Същевременно, хората все повече предпочитат устойчивите компании, когато вземат решения за покупка или работа, пише ESG News.
Институтът за бизнес стойност (IBV) на IBM е изследвал мненията по отношение на устойчивостта и социалната отговорност на повече от 20 000 потребители. Включително е направено проучване сред 2500 ръководители от 22 индустрии и 34 държави, които са дали информация за своите ESG стратегии, подходи и оперативна реализация. Бизнес лидерите също така са споделили очакваните ползи и съображения за своите бизнес цели. Проучването сегментира компаниите според напредъка в ESG управлението, за да сравни относителната ефективност на стратегията.
Ръководителите, които са участвали в проучването, адресират необходимостта от ESG стратегията за бизнеса. 76% от тях са заявили, че това е централен приоритет за техните бизнес стратегии. Освен това, 72% от ръководителите възприемат ESG стратегията като средство за генериране на приходи, а не като разход. Около 45% от ръководителите очакват, че усилията им по отношение на устойчивостта ще доведат до по-добра рентабилност.
Компаниите, които са били идентифицирани като „ESG лидери“, съобщават, че имат значителни ползи от устойчивите инициативи. Те са с 52 % по-склонни да докладват, че стратегията води до по-голяма рентабилност. Освен това, тези компании отчитат 70 % по-голяма ангажираност от страна на клиентите в сравнение с тези, които не са напреднали в прилагането на ESG стратегията.
Потребителите избират устойчивостта
Около две трети от респондентите посочват, че устойчивостта и социалната отговорност са важни приоритети, при избора им за покупка. Повече от 70% от тях заявяват, че биха кандидатствали за работа в компания, която е устойчива и социално отговорна. Над 40% от тях дори са готови да приемат по-ниска заплата, за да работят за такава компания.
ESG отчитането е по-нужно от всякога
Ръководителите и потребителите считат ESG стратегията за важен приоритет, но липсата на достоверни данни е ключов проблем за постигането на устойчиви цели. 41% от ръководителите и 41% от потребителите не разполагат с достатъчно информация за вземане на устойчиви решения. Бизнес лидерите срещат предизвикателства при управлението на данните, което затруднява напредъка им в областта на ESG. Около 70% посочват затруднения при консолидиране на данни.
Докладът разкрива голяма разлика във възприятието на бизнес лидерите и потребителите относно ESG стратегията. Макар 74% от ръководителите да вярват, че заинтересованите страни разбират целите на ESG стратегията, само 20% от потребителите се доверяват на изявленията на компаниите относно екологичната устойчивост. Това представлява значителен спад спрямо 48% през 2021 г.
Тъй като мнозинството от хората избират да купуват от и да работят за ESG лидери, фирмите трябва да дадат приоритет на прозрачността и да премахнат бариерите пред данните на ESG“, категоричен е Джонатан Райт, глобален управляващ партньор услуги за устойчивост и глобална бизнес трансформация, IBM Consulting.
Прочетете още: