Starbucks сертифицира 3508 свои обекта като “Зелени магазини” (“Greener Stores”) в световен мащаб, разширявайки програмата до 20 пазара в Азиатско-Тихоокеанския регион, Европа, Близкия изток и Африка и Латинска Америка и Карибите, съобщиха от компанията. Този последен кръг от сертифициране допринася за постигане на целта на компанията да има 10 000 по-екологични магазина в световен мащаб до 2025 г.
Рамката на Starbucks “Greener Stores Framework”, разработена съвместно със Световния фонд за дивата природа, включва набор от 25 базирани на ефективността стандарти в области на въздействие върху околната среда, като енергийна ефективност, стопанисване на водата и отклоняване на отпадъци.
Всеки един обект на веригата има различна комбинация от устойчиви практики – някои от магазините имат слънчеви панели и резервоари за пречистване на вода. Докато други имат високоефективни уреди, нискоемисионни бои и уплътнители, рециклируеми тампери и енергийно ефективни HVAC системи.
Ежедневните практики на служителите също са ключов фактор при сертифицирането на “Зелен магазин”
Много от стандартите в обектите на Starbucks са повлияни пряко от партньорски идеи и обратна връзка. В Северна Америка например, любимо приложение за отпадъци и рециклиране насочва партньорите как най-добре да рециклират, компостират и даряват материали за съхранение и нетрайни храни чрез програмата на Starbucks FoodShare.
В Съединените щати практиките на “Зелените магазини” на Starbucks са спестили на компанията почти 60 милиона долара годишни оперативни разходи, включително 30% спестяване на вода и 30% намаление на енергия. Тези обекти помагат за постигане на целта на компанията да намали въглеродните емисии, потреблението на вода и отпадъците в сметищата с 50% до 2030 г.
В компания от мащаба на Starbucks – всяко едно действие, независимо колко малко е, има потенциал за огромно въздействие“, казва Майкъл Кобори, главен директор по устойчивост на Starbucks. „Толкова съм горд да видя, че нашата рамка “Greener Stores” продължава да се мащабира за добро в световен мащаб. Програмата, която създадохме, ще продължи да ни приближава към нашите цели.“
Глобална експанзия на “Greener Stores”
Starbucks откри “Зелени магазини” за първи път в два нови региона – Азия и Тихия океан (AP) и Европа, Близкия изток и Африка (EMEA). Веригата се разширява и в Латинска Америка и Карибите (LAC), като изгражда всички нови магазини в региона в рамките на рамката “Greener Stores” до края на 2023 г. и занапред.
Обмислените партньорства и продължаващото сътрудничество са ключът към устойчиво бъдеще“, отбелязва Кобори.
“Зелените магазини” са само един пример за това как Starbucks работи за намаляване на въздействието си върху околната среда и изграждане на по-устойчиво бъдеще за своите общности и планетата.