Разнообразният екип e по-добрия екип. Такива екипи предоставят разнообразие от гледни точки, увеличена креативност, както и подобрена производителност.
Разнообразните организации се представят по-добре, имат по-висока удовлетвореност на служителите, имат по-добра финансова възвръщаемост и са по-иновативни в сравнение с компаниите, представили се най-лошо откъм разнообразие.
Но за да стане разнообразна работната сила, първо трябва да се започне с изграждането на набор от разнообразни кандидати.
Терминът „разнообразие“ да бъде правилно разбиран
Разнообразието не се свързва единствено с пола и расата, които обикновено са най-обсъжданите категории в областта на набирането на персонал и човешките ресурси. Има много видове разнообразие и за да бъде изграден наистина разнообразен набор от кандидати, трябва да се мисли отвъд очевидните категории.
Когато се търси разнообразие, се има предвид основно характеристики като възраст, физически способности, раса, етнос, пол, сексуална ориентация. Хората в екипа с различна националност, с различни религиозни убеждения, социално-икономически статус и образование също допринасят към многообразието. Също толкова важно е хората в екипа да са с различен опит и стаж в организацията, с различен лидерски стил или комуникационни умения.
Преглед на обявите за работа
За да бъдат подбрани разнообразни кандидати, важно е компанията да създава страхотно първо впечатление на потенциалните кандидати, което става чрез обявите за работа. При публикуване на обявата трябва да се провери дали езика, който е използван, е включващ. Когато езикът е приобщаващ и неутрален, кандидатите няма да се откажат да кандидатстват за ролята, защото ще се чувстват приобщени.
Изграждане и поддържане на приобщаваща работодателска марка
Компаниите трябва да се вгледат внимателно в брандирането си като работодател и да се запитат демонстрира ли се ангажимента на компанията към разнообразието. Ценностите, зад които застава компанията, трябва да са комуникирани автентично. Хората веднага ще разберат ако липсва искреност, а това ще навреди на репутацията.
Един от начините, по които може да се покаже ангажимента е чрез споделяне на информация и данни за многообразието в компанията като се подчертае напредъка си до момента. Акцент трябва да се постави и върху ангажимента на фирмата към разнообразието, както и предимствата, които предлага на служителите си.