В бизнес организациите, правителствата на щатите на САЩ, здравните и образователните институции се наблюдава все по-голям отпор срещу програмите за многообразие, равенство и приобщаване (DEI). Редица фирми като Meta, Zoom, Tesla и Home Depot са премахнали програмите за DEI и позициите в компаниите, които се занимават с многообразието в компанията.
Освен това 26 щата в момента са предложили или вече са приели законодателство, насочено срещу DEI, което има за цел да ограничи или премахне инициативите за DEI, а 30 щата са внесли законопроекти, които биха ограничили или премахнали програмите за DEI във висшето образование.
Изглежда, че ответната реакция изглежда е достигнала широки мащаби. Например, когато през март 2024 г. голям товарен кораб се сблъска с моста „Франсис Скот Кий“ в Балтимор и го разруши, представителят на щата Юта Фил Лаймън заяви, че отговорността е на DEI. Консерваторите използваха стрелбата по време на митинг на Тръмп, за да атакуват усилията на DEI в Сикрет сървис. Всъщност DEI се превърна в изкупителна жертва за много проблеми, пред които е изправено обществото.
Противопоставянето срещу програмите за DEI е обезпокоително в настоящия момент, като се има предвид нарастващото многообразие сред населението на САЩ и Европейския съюз. Увеличава се броят на расовите и етническите малцинства, по-възрастните хора, невроразнообразните, както и лицата, които искат да бъдат по-автентични по отношение на своята сексуална ориентация.
Ползите от многообразието
Въпреки негативното отношение към DEI, проучванията показват, че многообразието и приобщаването носят редица ползи за хората и организациите. Такива изследвания показват положително въздействие върху организационните резултати, например производителност, възвръщаемост на собствения капитал и пазарни резултати, подобрено вземане на решения, повишена креативност, по-голяма удовлетвореност на клиентите и повишено възприятие на служителите за принадлежност, включване, ангажираност и организационна култура.
Ако организациите отхвърлят значението на многообразието, те няма да могат да се възползват от многобройните таланти и умения, които например жени, по-възрастни работници или хора с увреждания носят на работното място. Подобно ограничаване на заетостта на хората ще затрудни компаниите да запълнят всичките си позиции и да се конкурират с организациите на световния пазар.
Наричане с друго име
В последните повече от 10 години Meta, по-рано позната като Facebook, расте експоненциално заради многообразните си екипи и комуникацията с потребителите си, която ги свързва един с друг. Вместо признание за успехите, DEI е отхвърлено, но програмите не изчезват напълно, а се ребрандират. Meta съобщават, че вече няма да имат екип, който да се занимава с DEI, а пренасочват усилията си към достъпността и ангажираността. И двата термина са част от DEI. „Ангажираност“ в много отношения може да се разглежда като синоним на „включване“ или набиране на персонал. „Достъпността“ е отговорността на корпорацията за хората с увреждания и е обхваната от DEI.
Във времена на турболенция става ясно кои са компаниите, които искрено застават зад ценностите си, и кои са тези, които използват темата DEI тенденциозно за привличане на аудитория и печалби, но не са автентични в посланията си.