Круизното подразделение на MSC Group – MSC Cruises обяви плановете си да пусне първия по рода си круиз с нулеви емисии, задвижван от био-втечнен природен газ (LNG), на своя нов флагман MSC Euribia. Корабът ще плава четири дни между Франция и Дания, а целта на компанията е да покаже, че е възможно да се постигне нетна нула при круиз.
Това първо в индустрията пътуване с нетни нулеви газови емисии на най-новия ни флагман MSC Euribia предвещава друга важна стъпка за декарбонизация в нашето пътуване и демонстрира повече от всичко степента на нашия ангажимент”, заявява Пиерфранческо Ваго, изпълнителен председател на круизния отдел на MSC Group, цитиран от ESG Today.
От компанията обясниха, че са закупили 400 тона био-LNG за пътуването. Тази стъпка прави MSC Cruises първия оператор на дълбоководни океански круизи, който използва био-LNG, със значителни намаления на емисиите през жизнения цикъл.
Какво е био-втечнен природен газ?
Биогазът се генерира от различни форми на органични отпадъци, което води до възобновяемо и екологично гориво, произхождащо изцяло от местни суровини. Той може да бъде допълнително обработен за производство на биометан/био-LNG, химически идентичен на природен газ на базата на изкопаеми горива, но със значително по-ниски емисии на парникови газове през целия живот.
Този тип гориво ще подпомогне декарбонизацията на трудни за намаляване сектори като автомобилния транспорт и тежката промишленост, без необходимост от подмяна на съществуващата преносна и разпределителна инфраструктура.
Предстоящото пътуване на MSC Cruises
Предстоящото пътуване на MSC Group ще използва био-LNG чрез система за масов баланс за оптимална екологична ефективност. Цялата верига на доставки ще отговаря на Директивата за възобновяема енергия на Европейския съюз (RED II), като всички партиди био-LNG ще бъдат сертифицирани за устойчивост.
“Това е само началото. Ние сме ангажирани с този преход и прилагаме всичко, което можем да направим, за да го улесним. Това не може да бъде направено без алтернативни горива като био-LNG, e-LNG, зелен водород или зелен метанол, които да бъдат широко достъпни в мащаб, за да се реализира напълно визията за нетен нулев круиз”, казва Мишел Франсиони от MSC Group.
В допълнение към използването на биогориво, MSC Cruises очерта други инициативи, насочени към подобряване на емисионния отпечатък на круиза. Сред тях са прилагане на скорост и маршрут, предназначени да минимизират разхода на гориво, както и наличие на енергийни специалисти на борда, които да наблюдават и оптимизират всички аспекти на пътуването.
Предвидени са още експерти по енергийна ефективност, базирани в Лондон, които допълнително ще наблюдават и оптимизират системи за минимизиране на търсенето на енергия, с мерки, вариращи от конфигурацията на двигателя и оптимизирането на скоростта, до скоростта на вентилаторите на климатика в кабините за гости.
Прочетете още: