Илон Мъск потвърди, че електрическият камион Tesla Semi за първи път е пропътувал 500 мили (800 км) с пълен товар. Това се счита за много голямо разстояние за електрически камион с батерии, пише специализираният сайт electrek.co.
Semi е изцяло електрически търговски камион от клас 8, който Tesla за първи път представи през 2017 г. и трябваше да започне да се произвежда през 2019 г., но беше отлаган няколко пъти.
По онова време подобен камион, толкова тежък и с толкова голям пробег, беше доста революционна идея. Но оттогава няколко други компании успяха да изпреварят Tesla с пускане на пазара на електрически влекачи от клас 8, като Volvo, Freightliner и Nikola, но те успяха да се доближат само до около 300 мили (500 км) пробег.
Най-после на пазара
Сега Tesla най-накрая пуска своя електрически камион на пазара, като доставките се очаква да започнат тази седмица.
Главният изпълнителен директор на компанията Илон Мъск потвърди, че Tesla Semi вече е изминал 500 мили с пълен товар.
Tesla team just completed a 500 mile drive with a Tesla Semi weighing in at 81,000 lbs!
— Elon Musk (@elonmusk) November 27, 2022
Изглежда малко в последния момент да е завършило първото шофиране на разстояние 500 мили, като се има предвид, че се очакваше Tesla да достави производствени версии на камиона на клиентите тази седмица. Но компанията вероятно е извършил много по-кратки пътувания, които са потвърдили, че пълният обхват може да достигне 500 мили с едно зареждане.
Оптимален пробег
Петстотин мили с пълен товар между зарежданията е може би най-добрият вариант за влекачите с пълен товар, тъй като то означава 8 часа каран, след което следва задължителна почивка – т.е. възможност за зареждане.
С този капацитет и много по-ниски експлоатационни разходи на миля в сравнение с дизеловите камиони, се очаква Tesla Semi да окаже голямо влияние върху индустрията на товарните превози.
Tesla ще проведе събитие за първите доставки на Tesla Semi в четвъртък, 1 декември.
Пробегът от 500 мили при пълно зареждане ще бъде достатъчен, за да убеди хората, че електрическите камиони с батерии могат да превземат целия пазар от клас 8. Те обаче ще са много полезни за самата компания Tesla, на която често ѝ се налага да премества много товари между две локации, които контролира, като фабриката и логистичния център.
Ако и други компании си поръчат Semi, те могат да инсталират супербързи зарядни станции на различните си обекти и по този начин да си гарантират, че превозните средства никога няма да останат без енергия. Също така ще си гарантират ниски нива а емисии и намалени оперативни разходи.