Първият по рода си обществен безжичен пътен проект в Германия ще използва технология от Electreon, водещ доставчик на безжично зареждане на електрически превозни средства. Инициативата ще зареди електробус, който пътува до Балинген, предава специализираното издание Interesting Engineering.
Технологията на Electreon
Electreon, е голяма компания, която произвежда решения за безжично зареждане за електрически превозни средства (EV). Индуктивната технология на компанията е спечелила награди и предлага един от най-екологичните, мащабируеми и атрактивни начини за зареждане на устройства.
Технологията зарежда електромобилите докато се движат или статично, за да пести енергията на батерията, да намали общите разходи за притежания, както и да зарежда електромобилите бързо и безопасно. В сътрудничество с EnBW, водещ немски доставчик на инфраструктура за зареждане на електрически превозни средства, Electron ще изгради 1 километър електрическа пътна система. Автобусните спирки се използват, за да се реши къде да се поставят двете статични станции за зареждане.
Инициативата ще се проведе на два основни етапа
Технологията ще бъде въведена на два етапа в град Балинген. Първата фаза ще е да се създаде път от 400 метра с две статични станции зареждане. Във втората фаза към дължината на електрическия път ще бъдат добавени 600 метра.
Този план идва на фона на успешния проект на Electreon в Карлсруе, който е направен в партньорство с EnBW. В тренировъчното съоръжение на EnBW e изграден електрифициран път, който захранва близкия обществен автобус в пиковите часове. Като част от сделката, Electreon ще получи до 3.2 милиона долара за проекта в Балинген за създаване на динамична и статична инфраструктура за безжично зареждане.
Проектът в Балинген показва колко иновативно и последователно насърчаваме електронната мобилност в Германия. Имаме холистичен подход и искат да направят безжичното зареждане технически годно за обществения транспорт в Германия. Това включва и убеждаване на властите, операторите на енергийни мрежи, автобусните оператори и широката общественост за възможностите”, споделя Д-р Максимилиян Арнолд, ръководител на проекта на изследователския отдел EnBW.
Според него проектът е обещаващ.
Целта на този проект е не само да отвори безжичното зареждане за обществеността в Германия. Други важни аспекти включват разработването и използването на инструмент, който ще помогне на планиращите обществения транспорт къде да инсталират индуктивната инфраструктура за конкретен град или регион “, каза д-р Андреас Венд, главен изпълнителен директор на Electreon Germany GmbH.
Той добавя, че съвместния проект в Карлсруе с EnBW показва колко ефективно, безопасно и лесно за внедряване е безжичното динамично зареждане.
Надяваме се, че това е началото на още много проекти по обществени и частни пътища в Германия“, споделя Венд.
Прочетете още: