• Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти
  • Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти
English
  • Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти
  • Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти
English
English

Франция въведе данък на самолетните билети, в полза на пътуването с влак

Денис Българанов от Денис Българанов
2 години преди
в Регулации
A A

В Западна Европа често пътуването с влак е по-скъпо от пътуване със самолет, въпреки голямото замърсяване от самолетите. Франция, обаче, иска да обърне тази зависимост с допълнителен данък върху авиацията.

Според френския министър на транспорта Клемент Бон, не е вярно, че летенето със самолет е по-евтино или изисква по-малко ресурси. Просто, по-малко се облага с данъци в сравнение с жп транспорта, предаде Euronews.

Данъци върху авиацията в полза на влаковете

Идеята за вдигане на данъците за самолетни билети вече е част от френския бюджет за 2024. Според министъра, парите които се събират с новия данък, ще подкрепят железопътния транспорт. Що се отнася до потребителите, те биха усетили разликата като леко увеличение на цените на билетите, предаде ouеst france.

Според данни на асоциацията The Shift Project, само 7% от пътуващите във Франция летят със самолет. Въпреки това, полетите отговарят за около 50% от транспортните емисии в страната. Влаковете, за сметка на това, могат да превозват пътници с много по-добър баланс на емисии/пътник.

Скъсяване на дистанцията между самолета и влака

В общи линии, в цяла Европа пътуването с влак е по-скъпо от пътуването със самолет. България е една от малкото страни, в които БДЖ може да се конкурира с евтините авиолинии за маршрута София-Варна на база цена/качество.

За голяма част от ЕС, обаче, жп транспортът е средно два пъти по-скъп от самолетния, според проучване на Грийнпийс.  Докладът сравнява 112 маршрута в Европа, включително 94 трансгранични връзки. В почти всеки един случай самолетът е по-евтин.

Една от главните причини за тази зависимост е разликата в данъците между жп транспорта и авиотранспорта. Например, за полет между Париж и Барселона авиолиниите не плащат ДДС и също така нямат данък върху керосина – самолетното гориво.

За същия маршрут с влак, влаковата компания трябва да плати и данък за енергията и ДДС за пътниците. По-високите разходи, съответно се отразяват на цените на билетите. Също така, много задгранични влакови връзки не работят достатъчно добре за потребителите.

ЖП операторите трудно се координират в различни държави. Много от тях имат толкова стара уебсайт инфраструктура, че информацията за маршрути и разписания не може да се събере в един агрегат за билети. Отделно, операторите рядко искат да поемат споделена отговорност за международни връзки.

Например, в линията Брюксел-Барселона пътниците имат прекачване в Лион, Франция. По време на прекачването те сменят влака, но и сменят жп компанията. Съответно, ако предишният им влак закъснее и си изпуснат връзката, пътниците нямат право на компенсация.

Уреждането на тези особености на европейско ниво е единственият начин жп транспортът да може да се конкурира със самолетния. Добро начало е немската инициатива за едномесечен билет на стойност 49 евро. Билетът е валиден за целия обществен транспорт, включително градски транспорт във всеки град в Германия и за вътрешните влакови маршрути.

Още по темата: 

“Дойчланд” билета за 49 евро: Урок по градски транспорт за цяла Европа

Тагове: авиотранспротвлаковеЖ.П.зелен преходсамолетитоп новинитранспортФранция
Сподели234Tweet146Сподели41

Свързани Новини

CBAM
Регулации

ЕС облекчава правилата на CBAM за МСП

от Danail Kanev
май 20, 2025
0

Комисията по околна среда на Европейския парламент одобри ключови промени в Механизма за корекция на въглеродните емисии на границите (CBAM)...

Прочети ощеDetails
договор
Регулации

Нов договор затяга контрола върху екопрестъпленията

от Danail Kanev
май 15, 2025
0

Съветът на Европа прие международен договор, който ще помогне на страните членки да се справят със сериозни екологични престъпления, предава...

Прочети ощеDetails
България
Регулации

България плаща глоба на ЕС заради електромобили

от Danail Kanev
май 15, 2025
0

Правителството на България взе решение да бъдат отпуснати 3 115 638 лева от централния бюджет за изплащане на санкцията, която...

Прочети ощеDetails
либерализацията
Регулации

Либерализацията на пазара на тока се отлага за неопределено време

от Danail Kanev
май 13, 2025
0

Либерализацията на пазара на електроенергия за битовите потребители, се отлага за неопределен срок от време. Това заяви председателят на Комисията...

Прочети ощеDetails
САЩ и Китай
Регулации

САЩ и Китай се разбраха за митата

от Danail Kanev
май 13, 2025
0

САЩ и Китай отложиха с 90 дни влизането в сила на някои от наложените мита за внос, отбелязвайки деескалация на...

Прочети ощеDetails
Последни
Следваща Статия
Габон заменя дълга си за инвестиции в природата

Габон заменя дълга си за инвестиции в природата

Вашият коментар Отказ

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Последни новини

прогнози за времето

Модел с AI на Microsoft дава по-бързи, по-точни и по-евтини прогнози за времето

май 23, 2025
Amazon

Инвеститорите на Amazon отхвърлиха всички предложения на акционерите

май 23, 2025
климата

Развитие на интелигентно банкиране, съобразено с климата и устойчивостта

май 23, 2025
авокадото

Вредно ли е авокадото за околната среда?

май 23, 2025

ЗАПИШЕТЕ СЕ ЗА НАШИЯ БЮЛЕТИН

ESG-black

Страници

  • Контакти
  • Реклама
  • Екип
  • Контакти
  • Реклама
  • Екип

Част от групата на

Part of the group of:

  • Контакти
  • Реклама
  • Екип
  • Контакти
  • Реклама
  • Екип

Този сайт е защитен от reCAPTCHA и Google Политика за поверителност и Условия за ползване са приложени.

Terms of Use

Protection of personal data

Конфигурация на бисквитки по ЕИЗ .

© 2025 All rights reserved! Building and Digital Marketing thanks to MasterWeb LTD.

Няма резултат
Виж всички резултати
  • Contact us
  • Team
  • Advertising

© 2023

  • Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти
  • Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти

Forgot Password?

Sign In