• Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти
  • Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти
English
  • Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти
  • Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти
English
English

Може ли слънчевата енергия да направи пътуването с влак по-зелено?

Божидара Живкова от Божидара Живкова
2 години преди
в Тенденции
A A

Докато Индия “соларизира” своите железници, някои европейски страни също осъзнават потенциала на захранваните от слънцето влакове. Индийската железопътна мрежа инсталира слънчеви панели на площ от над 1000 хектара. Централната жп линия, една от 18-те зони в страната, се е ангажирала с развитието на 1 мегават (MW) слънчеви модули на 81 точки в цялата си мрежа, съобщава Euronews Green.

Това е част от нарастващата тенденция железниците да използват големите си портфейли от земя, за да стават по-зелени и да помогнат за постигане на националните цели за възобновяема енергия.

За да улесним инсталирането на соларните централи, ние идентифицирахме около 1093 хектара свободна или неизползвана железопътна земя. Тези места притежават огромен потенциал за развитие на инфраструктура за слънчева енергия и ще помогнат за по-нататъшното намаляване на въглеродните емисии на индийската железница“, обяснява Шиврадж Манаспуре, главен служител по връзки с обществеността на железницата.

Central Railway, първата пътническа жп линия в Индия, е осигурила търг за слънчева централа с капацитет 1 MW под формата на споразумение за закупуване на електроенергия (PPA) – договор, съставен между производител на електроенергия и потребител.  Според SolarPower Europe все повече и повече железопътни компании подписват PPA в цяла Европа.

„Соларизиращите“ железопътни гари ще помогнат на Индия да стане „Атма-Нирбхар“ – което означава самостоятелна, според прессъобщението на Министерството на железниците. До декември 2023 г. тя има за цел да постигне 100 процента електрификация.

Железопътната линия със седалище в Мумбай също играе своята роля, като инсталира слънчеви панели на покрива на множество гари. И се стреми да разработи друга слънчева централа с мощност 1 MW в Пуна чрез PPA.

Каква е ситуацията в Европа?

В цяла Европа става почти стандарт за железниците да разполагат с някаква PPA система за източник на възобновяема енергия, казва Бетани Мебан, говорител на SolarPower Europe. Френско-белгийският оператор на високоскоростни влакове Thalys използва 100 процента зелена енергия за всички влакове, преминаващи през Франция, Белгия и Германия от 2020 г. насам.

Deutsche-Bahn казва, че е най-големият потребител на възобновяема енергия в Германия днес, отчасти чрез собствените си соларни централи. Докато PKP Polish Rails разполага с най-голямата железопътна „мощна банка“ в Европа – съоръжение за съхранение, използващо излишната тяга, за да захранва около 1500 пътнически и товарни влака на регионални и дълги разстояния всеки месец.

Белгийската национална железопътна компания SNCB вдига летвата със слънчева енергия на покрива, като монтира 20 000 панела на своите станции и сгради. А френската SNCF направи крачка напред, като стартира специално дъщерно дружество за разработване на соларни проекти.

С нарастващата привлекателност на пътуването с железопътен транспорт, благодарение на зеления отпечатък на влака срещу самолета, източниците на възобновяема енергия наистина подкрепят щадящите планетата точки за продажба”, коментира Мебан.

Швейцарската стартираща компания Sun-Ways разгръща панели „като килими“ върху пистата близо до гара в западна Швейцария. Deutsche-Bahn изпробва подобен проект с британската компания Bankset, закрепвайки панели към траверсите между коловозите.

Прочетете още:

80 нови електрически влака благодарение на Плана за възстановяване и устойчивост

Тагове: влакжп линияпътуванеслънчева енергиятоп новини
Сподели234Tweet146Сподели41

Свързани Новини

папа
Тенденции

Католиците в Амазония се надяват, че новият папа ще защити тропическите гори

от Danail Kanev
май 16, 2025
0

Папа Лъв XIV има задълбочени връзки с религиозни екологични мрежи като Междурелигиозната инициатива за тропически гори и организации на коренното...

Прочети ощеDetails
химикали
Тенденции

ЕС се насочва към справяне с вечните химикали в стратегията си за водите

от Danail Kanev
май 16, 2025
0

Европейската комисия се готви да подкрепи мащабна инициатива, насочена към замърсяването на водите с така наречените „вечни химикали“, вредни за...

Прочети ощеDetails
бедствия
Тенденции

Екстремните метеорологични условия са причина за 99,5% от разселванията при бедствия

от Danail Kanev
май 16, 2025
0

Циклони, наводнения и други бедствия са принудили хората да напуснат домовете си 45,8 милиона пъти миналата година, показват официални данни,...

Прочети ощеDetails
батерия
Тенденции

Рециклирането на батерии: следващата граница в революцията на електромобилите

от Денимир Димитров
май 16, 2025
0

С над 17 милиона електромобила, продадени в световен мащаб през 2024 г., светът е изправен пред надигаща се вълна от...

Прочети ощеDetails
озеленяване
Тенденции

Градското озеленяване е могло да спаси 1,1 милиона живота за две десетилетия

от Danail Kanev
май 15, 2025
0

Дърветата в градовете не са просто „нещо хубаво“ - те имат огромно влияние върху общественото здраве, като поддържат околността по-хладна....

Прочети ощеDetails
Последни
Следваща Статия
Мит или реалност: депозитната система води ли до спад в продажбите на напитки?

Мит или реалност: депозитната система води ли до спад в продажбите на напитки?

Вашият коментар Отказ

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Последни новини

папа

Католиците в Амазония се надяват, че новият папа ще защити тропическите гори

май 16, 2025
химикали

ЕС се насочва към справяне с вечните химикали в стратегията си за водите

май 16, 2025
бедствия

Екстремните метеорологични условия са причина за 99,5% от разселванията при бедствия

май 16, 2025
батерия

Рециклирането на батерии: следващата граница в революцията на електромобилите

май 16, 2025

ЗАПИШЕТЕ СЕ ЗА НАШИЯ БЮЛЕТИН

ESG-black

Страници

  • Контакти
  • Реклама
  • Екип
  • Контакти
  • Реклама
  • Екип

Част от групата на

Part of the group of:

  • Контакти
  • Реклама
  • Екип
  • Контакти
  • Реклама
  • Екип

Този сайт е защитен от reCAPTCHA и Google Политика за поверителност и Условия за ползване са приложени.

Terms of Use

Protection of personal data

Конфигурация на бисквитки по ЕИЗ .

© 2025 All rights reserved! Building and Digital Marketing thanks to MasterWeb LTD.

Няма резултат
Виж всички резултати
  • Contact us
  • Team
  • Advertising

© 2023

  • Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти
  • Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти

Forgot Password?

Sign In