Шест компании и една природозащитна организация получиха награди в поредицата на ESGnews.bg „Ние променяме“. Кампанията на първата медийна платформа за популяризиране на ESG в България показва добрите и вдъхновяващи примери за устойчиво развитие на български компании.

Главният редактор на ESGnews.bg Божидара Живкова и собственикът на Бранд Медия България и ESGnews.bg Боян Томов връчиха отличията на победителите – Аурубис България, Astellas Pharma, БАТ България, bTV Media Group, БАКБ, WWF и Кока-Кола (съвместен проект). Освен грамоти, победителите получиха и книгата на специалния гост на форума ESG&FRIENDS 2024 проф. д-р Уейн Висер. Церемонията се проведе след премиерата на филма Beyond Zero, за който ESGnews.bg има изключителни права за излъчване в България.
Аурубис България
Първата награда бе връчена на Аурубис България за четиригодишната програма на компанията „Инвестиции за прогрес. България 2027“. Тази мащабна инвестиционна програма се състои от пет стълба и е на стойност 800 млн. лв. Отличието бе прието от Александра Вангелова и Елгони Никола.

„Искрено благодарим за тази награда. Чрез тази инвестиционна програма, която ще продължим през следващите четири години, ние затвърждаваме нашия ангажимент към общността, страната и критичните суровини“, заявиха от екипа на Аурубис България.
Astellas Pharma
Втората награда бе присъдена на Astellas Pharma – компания, която не спира да развива потенциала на своите служители и изгражда култура, в която разнообразието, приобщаването и включването наистина се усещат. Призът бе връчен на доц. д-р Светослав Ценов, изпълнителен директор на Astellas за България, Унгария, Румъния и Гърция.

„Много благодаря за наградата, честно казано това за нас е един стимул да продължаваме в тази посока, да развиваме екипите, хората, да влияем максимално много на обществото и околната среда в позитивна посока. Искам още да кажа, че филмът Beyond Zero бе истинско вдъхновение“, сподели доц. д-р Ценов.
БАТ България
Следващата награда получи БАТ България за кампанията си „Никой не видя“, с която акцентира върху факта, че небрежно хвърлените дребни отпадъци не остават невидими, а напротив – те са не само забележими, но и трупайки се с все по-бързи темпове, се превръщат в негативен отпечатък за населените места и природата ни. Отличието получи Кирил Георгиев, мениджър регулаторни въпроси в БАТ България.

„Искам да поздравя Боян Томов и ESGnews.bg, за това че вече няколко години умело насърчават добрите ESG практики, с които развитието на устойчив бизнес в България е възможно. Благодаря и за наградата, нашата кампания е важна, защото с нея изостряме вниманието към проблема с дребните отпадъци. Тези отпадъци са малки, но се превръщат в голям проблем. Хубавото е, че посланията ни достигат до все повече хора, а амбицията ни е да продължим да надграждаме програмата“, заяви Кирил Георгиев.
bTV Media Group
bTV Media Group получи отличие за социалната платформа „Добрият пример“, която обединява инициативи в подкрепа на млади таланти, хора в нужда и опазване на природата, като по този начин се стимулират доброволчеството и всекидневното отговорно поведение. Отличието получиха Господин Йовчев, главен оперативен директор на bTV Media Group и Константина Бандутова, мениджър „Корпоративна устойчивост и бизнес комуникация“.

„bTV е един от пионерите на зелените инициативи и те се превърнаха в част от нашето ДНК. Ние продължаваме, 13 години след като стартирахме „Да изчистим България заедно“, да правим нови добри неща, с които да вдъхновяваме и мотивираме цялото общество“, заяви Господин Йовчев.
„Устойчивите ни инициативи са целогодишни. Именно една такава предстои сега следващия месец. От 2 до 8 юни ще проведем “Зелената седмица”, която ще бъде по всички bTV платформи“, допълни Константина Бандутова.
БАКБ
Поредният приз отиде в Българо-американска кредитна банка за инициативата „Зеленият път на БАКБ“, чрез която подкрепа получават компании, които работят за по-зелено и устойчиво бъдеще. Наградата получиха Нели Маркова – ръководител на отдел „Маркетинг и комуникации“ и Емил Величков – ръководител на отдел “Европейски програми и устойчиво развитие“.

„Трудно се говори, след такава вълнуваща история, каквато видяхме във филма Beyond Zero. Ние също се опитахме да разкажем вълнуващи истории за наши клиенти, които успяха да променят своя бизнес, а заедно с тях, правим малки крачки напред към това да променим света“, заяви Нели Маркова, която бе допълнена от Емил Величков, че банките имат ключова роля в зеления преход.
WWF и Кока-Кола
Награда бе присъдена и на съвместния проект на WWF и Кока-Кола „Жив Дунав“. Инициативата подкрепя възстановяването на влажните зони в шест държави – Австрия, България, Хърватия, Унгария, Румъния, Сърбия. Приза получиха Марина Михайлова, ръководител „Корпоративни партньорства“ във WWF България и Бояна Колева, директор „Връзки с обществеността, комуникация и устойчиво развитие“ в Кока-Кола България.

„Тази награда е заслужено признание за това как бизнесът може да работи с неправителствения сектор и да полага изключително дълготрайни усилия, които да водят до амбициозните резултати, които имаме. Нашето партньорство вече е над десет години. Искам да кажа, че това, което правим всъщност е абсолютна необходимост, в която трябва да се ангажира всеки. Вече няма време за губене. В последните 50 години сме изгубили 73% от всички популации на гръбначни животни в света. България не е изключение. Всички трябва да работим заедно“, заяви Марина Михайлова.