С помощта на първата медийна платформа за популяризиране на устойчиви практики в България ESGnews.bg за първи път у нас бе излъчен филмът Beyond Zero. Премиерата се състоя в Cine Grand, Park Center Sofia, а специален гост на събитието беше Томаш Свобода, изпълнителен директор на Sustainova – компанията промоутър на филма.
„Мисията на моята компания е да помагаме на други бизнеси да бъдат едновременно печеливши и устойчиви. Все пак трябва да имаме предвид, че за всеки бизнес най-важното нещо е печалбата. А понякога постигането на печалба блокира устойчивостта, която често е възприемана като допълнителен разход, допълнителни регулации или препятствия. Моята задача е да убедя хората, че последните твърдения не са верни“, заяви Свобода пред публиката на Beyond Zero.
Той не пропусна да каже мнението си и за самия филм:
„Гледах Beyond Zero за първи път преди повече от две години. Веднага разбрах, че трябва да направя така, че този казус да стигне до повече предприемачи и хора, които се занимават с бизнес. Свързах се с режисьора Нейтън Хеви, след което започнахме – компанията ми е помогнала филмът да бъде излъчен вече в 18 града в цял свят, аз лично съм го гледал над 30 пъти на голям екран и мога да кажа, че знам наизуст всяка една минута. И въпреки това тази емоционална бизнес история не ми омръзва!“
Преди премиерата бе излъчено и специално обръщение на Нейтън Хеви:
„Направих този филм, понеже историята, която предава, е най-добрият образователен способ, на който съм попадал изобщо. Beyond Zero разказва за вдъхновението, с което един човек – Рей Андерсън, кара неговите колеги и служители да повярват в концепцията за екологична устойчивост, и не само да повярват, но да изминат пътя от нулата до превръщането на компанията Interface в една от най-екологичните в света.“
След края на премиерата пред аудиторията впечатленията си сподели и собственикът на Бранд Медия България и ESGnews.bg Боян Томов.
„Наистина много вдъхновяващ филм. Надявам се да е вдъхновил всеки от вас, но по-важното е, че вие не спирате да вдъхновявате всеки ден с вашите инициативи“, заяви Боян Томов.
А Томаш Свобода разкри, че мисията на Interface да се превърне във въглеродно неутрална компания до 2040 г. вече има последователи сред други фирми.
“Тези фирми предпочитат да не купуват въглеродни кредити, за да подържат екологичния баланс в равновесие. Вместо това те инвестират средствата в технологии и иновации, за да постигнат устойчивост”, обясни той.
История за бизнес трансформацията на века
Beyond Zero разказва смелата история на главния изпълнителен директор на американската компания за килими Interface Рей Андерсън и неговата цел да премахне всички негативни въздействия върху околната среда от дейността на фирмата до 2020 г. Филмът представя това невероятно пътуване на недоверие и съпротива от страна на служителите, което показва как индустриалната устойчивост е възможна само с далновидно мислене и безкомпромисно лидерство.
Трансформацията на Interface, представена в Beyond Zero, се счита за един от най-вдъхновяващите казуси в съвременната бизнес история. Филмът на Нейтън Хеви печели серия от признания, включително Наградата на публиката на филмовия фестивал в Денвър, както и Най-добър документален филм и Най-добра история на филмовия фестивал в Бостън. Филмът се радва на голям интерес и сред академичната общност – бизнес факултетите на Harvard, Yale, The Tecnologico De Monterrey и други, са получили специално разрешение да включат филма в своите учебни програми.