• Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти
  • Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти
English
  • Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти
  • Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти
English
English

ЕС отложи гласуването на закона за веригите на доставки след възражения на Германия и Италия

Божидара Живкова от Божидара Живкова
1 година преди
в Регулации
A A

Страните от Европейския съюз отложиха в петък решението по предложен закон, изискващ от големите компании да определят дали техните вериги за доставки използват принудителен труд или причиняват щети на околната среда, след като Германия и Италия посочиха, че ще се въздържат, съобщава Reuters.

Необходимо е „квалифицирано мнозинство“ от 15 държави от ЕС, представляващи 65% от населението на ЕС, за да може директивата за надлежна проверка на корпоративната устойчивост (CSDDD) да премине към окончателно гласуване в Европейския парламент, където се очаква законодателите да я подкрепят.

Към момента е ясно, че няма достатъчно пратеници от 27-те страни от ЕС, които да подкрепят закона, като Германия ще се въздържи”, посочи един дипломат в петък, цитиран от Reuters.

Според друг италиански източник решаващ ход е било решението на Италия в последния момент да каже, че ще се въздържи.

Германия очевидно е всичко друго, но не и сама със своите опасения“, написа германският министър на финансите и лидер на Свободните демократи (FDP) Кристиан Линднер в своя акаунт в социалните мрежи X.

Германия все повече се превръща в спирачката с разделена коалиция

Германската FDP, подкрепяща бизнеса, се противопостави на закона с аргумента, че той ще натовари бизнеса с прекомерна бюрокрация. Те също повдигнаха закъснели възражения срещу закон на ЕС за прекратяване на продажбите на автомобили с CO2 емисии до 2035 г. и относно плановете на ЕС за намаляване на емисиите от камиони.

Техните коалиционни партньори, социалдемократите и Зелените, подкрепиха закона и предупредиха, че Германия ще загуби доверие в ЕС с опозицията им в последния момент.

Възмущение от отлагането на закона

Групите на кампанията изразиха възмущение от отлагането. Стив Трент, главен изпълнителен директор и основател на Фондацията за екологична справедливост, каза, че “някои правителства безотговорно блокират преминаването към значима корпоративна отговорност”.

Защитата на потребителите, човешките права и устойчивата планета за бъдещите поколения са изложени на риск“, подчерта той.

Белгийското председателство на ЕС каза, че точката е била премахната от дневния ред на петъчната среща на пратениците на 27-те страни от ЕС и ще бъде пренасрочена, като дипломат от ЕС каза, че тя ще бъде преместена за 14 февруари.

CSDDD трябва да влезе в сила през 2027 г.

Съгласно директивата CSDDD, която се очаква да влезе в сила през 2027 г., големите компании в ЕС ще трябва да идентифицират и предприемат коригиращи действия, ако установят, че техните вериги за доставки използват принудителен или детски труд или увреждат околната среда, като например допринасят за обезлесяване.

Правилата ще се прилагат за компании от ЕС, които имат повече от 500 служители и нетен световен оборот над 150 милиона евро и за фирми извън ЕС, чийто оборот в ЕС е повече от тази сума, макар и с тригодишно закъснение. Глобите за нарушаване на правилата могат да достигнат до 5% от глобалния оборот на компанията.

Критиците на директивата твърдят, че тя ще донесе допълнителни изисквания за отчитане на компаниите от ЕС, които вече трябва да спазват отделен набор от оповестявания за околната среда, социалните и управленските въпроси (ESG), влизащи в сила от тази година.

Законът ще засегне и други места, като САЩ, тъй като обхваща около 4000 компании, които развиват бизнес в блока, но съъс седалище другаде.

Научете повече за форума ESG & FRIENDS на: https://events.economic.bg/

ESG&Friends 2024 Partners

Тагове: CSDDDвериги на доставкиГерманиязаконИталиятоп новини
Сподели234Tweet146Сподели41

Свързани Новини

договор
Регулации

Нов договор затяга контрола върху екопрестъпленията

от Danail Kanev
май 15, 2025
0

Съветът на Европа прие международен договор, който ще помогне на страните членки да се справят със сериозни екологични престъпления, предава...

Прочети ощеDetails
България
Регулации

България плаща глоба на ЕС заради електромобили

от Danail Kanev
май 15, 2025
0

Правителството на България взе решение да бъдат отпуснати 3 115 638 лева от централния бюджет за изплащане на санкцията, която...

Прочети ощеDetails
либерализацията
Регулации

Либерализацията на пазара на тока се отлага за неопределено време

от Danail Kanev
май 13, 2025
0

Либерализацията на пазара на електроенергия за битовите потребители, се отлага за неопределен срок от време. Това заяви председателят на Комисията...

Прочети ощеDetails
САЩ и Китай
Регулации

САЩ и Китай се разбраха за митата

от Danail Kanev
май 13, 2025
0

САЩ и Китай отложиха с 90 дни влизането в сила на някои от наложените мита за внос, отбелязвайки деескалация на...

Прочети ощеDetails
автомобили
Регулации

Одобриха тригодишен механизъм за осредняване на емисиите за автомобили и микробуси

от Danail Kanev
май 9, 2025
0

Европейският парламентът прие целенасочена промяна в нормите за емисии на CO2 за нови леки и лекотоварни автомобили. С 458 гласа...

Прочети ощеDetails
Последни
Следваща Статия
Шестте черти на включващият лидер

Шестте черти на включващият лидер

Вашият коментар Отказ

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Последни новини

BUSINESS with INTEGRITY

Форум „BUSINESS with INTEGRITY“ ще обедини колективни действия срещу корупцията

май 19, 2025
фондове

Европейски „зелени“ фондове инвестират милиарди в големи компании за изкопаеми горива

май 19, 2025
Мелони

Мелони настоява за по-предпазлив подход към екологичния преход

май 19, 2025
COP30

Председателството на COP30 призовава за ново глобално управление на климата

май 19, 2025

ЗАПИШЕТЕ СЕ ЗА НАШИЯ БЮЛЕТИН

ESG-black

Страници

  • Контакти
  • Реклама
  • Екип
  • Контакти
  • Реклама
  • Екип

Част от групата на

Part of the group of:

  • Контакти
  • Реклама
  • Екип
  • Контакти
  • Реклама
  • Екип

Този сайт е защитен от reCAPTCHA и Google Политика за поверителност и Условия за ползване са приложени.

Terms of Use

Protection of personal data

Конфигурация на бисквитки по ЕИЗ .

© 2025 All rights reserved! Building and Digital Marketing thanks to MasterWeb LTD.

Няма резултат
Виж всички резултати
  • Contact us
  • Team
  • Advertising

© 2023

  • Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти
  • Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти

Forgot Password?

Sign In