Въпреки че климатичната криза е налице, малка част от дизайнерите са показали ангажираност към използването на устойчиви материали в своите колекции.
Седмицата на модата в Ню Йорк и нейното отражение върху климата
Според докладите на CFDA Седмицата на модата в Ню Йорк отделя приблизително 48 000 тона въглероден диоксид на събитие. С оповестяването на тази информация към Лондон, Париж, Милано и бъдещи събития в Ню Йорк се отправиха искания за намаляване на общото въздействие върху околната среда на техните събития.
Защо промените в модната индустрия са необходими?
Модната индустрия се нарежда сред първите места в икономиката, на челно място е и по замърсяване на околната среда. Още през 2019 г. ООН установи, че модната индустрия е отговорна за между 8 и 10 % от въглеродните емисии в света. Този бизнес генерира около 20% от световните отпадъчни води и изхвърля половин милион тона синтетични микрофибри в океана годишно.
Има и нововъведени промени
Например Седмицата на модата в Копенхаген ще изисква участващите марки да отговарят на 18 минимални критерия за устойчивост. Участващите дизайнери ще трябва да правят по-интелигентен избор на материали, като кожени алтернативи и рециклируеми найлонови тъкани.
Chloe върви в нова посока
При показването на колекцията на Chloe за пролет/лято 2023 г. една трета от всички дрехи бяха изработени отпадъци от производството на марката. Подметките на обувките са направени от биоразградим материал. Изглежда, че Chloe ще продължи да подобрява устойчивите си практики.
Какви други устойчиви тенденции налага Chloe?
Знаете ли какво е DIGITAL ID?
Дигиталния идентификатор е ,,паспорт” за продукт, от който потребителят разбира всичко, което трябва да знае при вземане на устойчив избор. Благодарения на технологията Digital ID, потребителите ще могат да проследяват веригата на доставки, включително различните етапи на производството. Иновацията може да се очаква в предстоящата колекция на модния бранд.
Как дигиталният ,,паспорт” помага?
Технологията освен, че се включва в битката с грийнуошинга гарантира на потребителите, че правят по-устойчив избор. Освен това допринася за по-голяма прозрачност в модния сектор.
Дали някой би използвал тази технология, когато става въпрос за пазаруване на дрехи?
Технологията звучи като практична идея и начин, но колко хора всъщност ще се ангажират достатъчно, за да използват тези дигиталния паспорт , предстои да се разбере.