Три магазина в Белгия ще носят името ,,Nolhtaced”
Магазините на Decathlon в Евере, Намюр и Гент сменят името си за един месец. “Nolhtaced’’ е Decathlon, изписано наобратно, замисълът на този ход е да насърчи ,,пазаруването в обратна посока’’. Инициативата позволява на клиентите донесат свои стари или неизползвани спортни стоки на Decathlon, като идеята е те да могат да бъдат реновирани и препродадени в магазина.
Така спортната верига насърчава практики с мисъл за околната среда
Ходът е да се насърчи общата осведоменост за щадящи околната среда практики. Decathlon приема не само стоки, закупени от тях, но и срещу всяко спортно оборудване, компанията дава ваучер. Този тип пазаруване не само гарантира максимална издръжливост на спортното оборудване, но и предлага на потребителите с по-малко възможности да закупят висококачествено спортно оборудване на по-ниска цена.
Decathlon e френска компания, създадена през 1976г. от Мишел Льоклерк. Днес веригата има повече от 1600 магазина в световен мащаб. Компанията се появява на българския пазар през 2013 г.
На 29 март Decathlon обяви, че е спрял да прави бизнес и е затворил всичките си локации в Русия
След началото на руската инвазия в Украйна през февруари тази година много чуждестранни фирми, главно западни, изоставиха Русия. Първоначално Decathlon обяви, че ще продължи да работи както обикновено. Така си навлече остри критики и бойкот от страна на клиентите, в следствие на които френската верига оттегля дейността си от страната.
500 000 долара за устойчиви каузи, след като Decathlon бе осъден за грийнуошинг
По-рано миналия месец спортната верига и H&M имаха ангажимент към Нидерландския орган за потребителите и пазарите да премахнат етикетите,свързани с устойчивостта от продуктите си. Спортната верига бе обвинена в подвеждащи действия в полза на природата. Decathlon наскоро дари 500 000 долара след обвинения в грийнуошинг. Средствата са предвидени за екологични каузи, друг е въпросът дали ще върнат доверието на потребителите, които имат отношение към природата.