ESG News

H&M и Decathlon премахват етикетите за устойчивост от продуктите си

След разследване от Нидерландския орган за потребителите и пазарите двете компании са заставени да премахнат етикетите си за устойчивост

Споделяне:

По-рано тази година срещу шведската верига H&M беше заведено дело в американския съд от Челси Комадор по обвинения за неистинни твърдения в маркетинга на компанията.

Модната верига на дребно H&M и търговецът за спортни стоки Decathlon поеха ангажимента към Нидерландския орган за потребителите и пазарите да премахнат етикетите, свързани с устойчивостта, от продуктите си и уебсайтовете. Мярката се въвежда след направено разследване от Нидерландския регулатор. Целта е да подобрят използването на твърдения за устойчивост в бъдеще.

Дарения от 400 000 и 500 000 долара ще предоставят H&M и Decathlon

H&M и Decathlon ще предоставят дарения от 400 000 и 500 000 долара за устойчиви каузи. Така модната и спортната верига ще компенсират некоректната и необоснована употреба на термина „устойчивост”.

Повишен е фокусът върху проблемите на устойчивостта на регулатора, като се започне с проучване от 2020 г. относно твърдения за устойчивост направени от търговеца на дребно, в зората на увеличаване на искове, които възникват в различните сектори. Регулаторът изпраща писма до 170 предприятия миналата година, като повече от 60 са активни в сектора на облеклото. Той забелязва проблеми във връзка с претенциите за устойчивост в тези сектори и се обърна с апел към предприятията да преразгледат своите претенции за търговска устойчивост.

Десет бизнеса в сектора на облеклото бяха проверени

Нидерландският орган провери по-внимателно десет бизнеса в сектора на облеклото, избрани на база на приходи, след което премина разследвания в шест от компаниите, включително H&M и Decathlon, в които регулаторът откри най-подвеждащите твърдения за устойчивост.

В разследването стана ясно, че H&M използва твърдения за устойчивост като „Съзнателен“ и „Съзнателен избор“, без да е изяснено какво означават те или да предоставя описание на ползите за устойчивост на продуктите. Няколко практики на компанията могат неправилно да създадат впечатление за устойчивост на продуктите или гарантиране, че конкретен продукт е направен с устойчиви материали.

По същия начин беше установено, че Decathlon използва етикета за устойчивост „Екодизайн“, без да уточнява ползите зад твърдението, и че предоставя недостатъчна информация за своята „Система за екологично етикетиране“.

H&M има няколко ангажимента след разследването, включително премахване на етикетите „Съзнателен“ и „Съзнателен избор“, поне докато не успее да спазва съответните правила и разпоредби и да оцени как „може да съобщи най-добре на потребителите ползите от устойчивостта на нейните продукти.” H&M също така ще премахне заглавието „по-устойчиви материали“ от описанията на продуктите и ще добави информация в скоби, ако са използвани по-устойчиви материали, наред с други промени в своя уебсайт, свързани с претенциите за устойчивост на продуктите си.

Decathlon също се ангажира временно да премахне всички твърдения за устойчивост от уебсайта си и да въведе подобрения и обяснения на твърденията.

В Нидерландия петте насоки за твърдения за устойчивост на стоки и услуги, насочени към потребителите, са:

  • Прозрачност относно предимствата на устойчивостта, предлагани от продукта
  • Доказани твърдения, подкрепени с факти
  • Честни сравнения с други продукти, услуги или компании
  • Честност и конкретност относно усилията на компанията за устойчивост
  • Гарантиране, че твърденията и етикетите са „полезни, а не объркващи“

 „Потребителите, които искат да направят устойчив избор, трябва да могат да имат доверие в истинността на твърденията, които фирмите правят върху своите продукти или уебсайтове.“, посочва Катоте Хайманс ван ден Берг, член на Нидерландския орган за потребителите и пазарите.

Запишете се за нашия бюлетин

Споделяне

Свързани Новини

Коментари

Коментари

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Най-четени

ТЕНДЕНЦИИ