• Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти
  • Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти
English
  • Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти
  • Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти
English
English

H&M и Decathlon премахват етикетите за устойчивост от продуктите си

Афродита Дурмишева от Афродита Дурмишева
3 години преди
в Компании
A A

По-рано тази година срещу шведската верига H&M беше заведено дело в американския съд от Челси Комадор по обвинения за неистинни твърдения в маркетинга на компанията.

Модната верига на дребно H&M и търговецът за спортни стоки Decathlon поеха ангажимента към Нидерландския орган за потребителите и пазарите да премахнат етикетите, свързани с устойчивостта, от продуктите си и уебсайтовете. Мярката се въвежда след направено разследване от Нидерландския регулатор. Целта е да подобрят използването на твърдения за устойчивост в бъдеще.

Дарения от 400 000 и 500 000 долара ще предоставят H&M и Decathlon

H&M и Decathlon ще предоставят дарения от 400 000 и 500 000 долара за устойчиви каузи. Така модната и спортната верига ще компенсират некоректната и необоснована употреба на термина „устойчивост”.

Повишен е фокусът върху проблемите на устойчивостта на регулатора, като се започне с проучване от 2020 г. относно твърдения за устойчивост направени от търговеца на дребно, в зората на увеличаване на искове, които възникват в различните сектори. Регулаторът изпраща писма до 170 предприятия миналата година, като повече от 60 са активни в сектора на облеклото. Той забелязва проблеми във връзка с претенциите за устойчивост в тези сектори и се обърна с апел към предприятията да преразгледат своите претенции за търговска устойчивост.

Десет бизнеса в сектора на облеклото бяха проверени

Нидерландският орган провери по-внимателно десет бизнеса в сектора на облеклото, избрани на база на приходи, след което премина разследвания в шест от компаниите, включително H&M и Decathlon, в които регулаторът откри най-подвеждащите твърдения за устойчивост.

В разследването стана ясно, че H&M използва твърдения за устойчивост като „Съзнателен“ и „Съзнателен избор“, без да е изяснено какво означават те или да предоставя описание на ползите за устойчивост на продуктите. Няколко практики на компанията могат неправилно да създадат впечатление за устойчивост на продуктите или гарантиране, че конкретен продукт е направен с устойчиви материали.

По същия начин беше установено, че Decathlon използва етикета за устойчивост „Екодизайн“, без да уточнява ползите зад твърдението, и че предоставя недостатъчна информация за своята „Система за екологично етикетиране“.

H&M има няколко ангажимента след разследването, включително премахване на етикетите „Съзнателен“ и „Съзнателен избор“, поне докато не успее да спазва съответните правила и разпоредби и да оцени как „може да съобщи най-добре на потребителите ползите от устойчивостта на нейните продукти.” H&M също така ще премахне заглавието „по-устойчиви материали“ от описанията на продуктите и ще добави информация в скоби, ако са използвани по-устойчиви материали, наред с други промени в своя уебсайт, свързани с претенциите за устойчивост на продуктите си.

Decathlon също се ангажира временно да премахне всички твърдения за устойчивост от уебсайта си и да въведе подобрения и обяснения на твърденията.

В Нидерландия петте насоки за твърдения за устойчивост на стоки и услуги, насочени към потребителите, са:

  • Прозрачност относно предимствата на устойчивостта, предлагани от продукта
  • Доказани твърдения, подкрепени с факти
  • Честни сравнения с други продукти, услуги или компании
  • Честност и конкретност относно усилията на компанията за устойчивост
  • Гарантиране, че твърденията и етикетите са „полезни, а не объркващи“

 „Потребителите, които искат да направят устойчив избор, трябва да могат да имат доверие в истинността на твърденията, които фирмите правят върху своите продукти или уебсайтове.“, посочва Катоте Хайманс ван ден Берг, член на Нидерландския орган за потребителите и пазарите.

Тагове: DecathlonH&Mбърза модагрийнуошингрегулацииустойчиви материали
Сподели234Tweet146Сподели41

Свързани Новини

климата
Компании

Европейските фирми засилват лобирането за действия в областта на климата

от Danail Kanev
май 14, 2025
0

Европейските компании все повече лобират за решителни действия в областта на климата, установи ново проучване, цитирано от Гардиън. Бизнесът настоява...

Прочети ощеDetails
wizz air
Компании

Wizz Air стартира план за нулеви емисии, фокусиран върху устойчиво авиационно гориво

от Божидара Живкова
май 2, 2025
0

Европейската нискотарифна авиокомпания Wizz Air обяви старта на „Полет към нулеви нетни емисии“ – новата си пътна карта, очертаваща плана...

Прочети ощеDetails
БАТ България насърчава отговорното поведение
Компании

БАТ България насърчава отговорното поведение

от Божидара Живкова
април 30, 2025
0

БАТ България надгражда своята годишна програма за насърчаване на отговорното поведение с превенция срещу изхвърлянето на дребни отпадъци и опазване...

Прочети ощеDetails
DEI Concept
Компании

DEI – неразделна част от стратегията на Astellas

от Божидара Живкова
април 30, 2025
0

Разнообразието, равнопоставеността и включването – това не са просто модерни термини, които се появяват в корпоративни презентации. Това са принципи,...

Прочети ощеDetails
Модни гиганти се обединяват, за да се справят със замърсяването с микрофибър
Компании

Модни гиганти се обединяват, за да се справят със замърсяването с микрофибър

от Денимир Димитров
април 25, 2025
0

Замърсяването с микрофибър се превърна в един от най-належащите екологични проблеми, свързани с модната индустрия. Малки синтетични влакна, освободени от...

Прочети ощеDetails
Последни
Следваща Статия
Петнадесети пореден международен семинар, посветен на екологията

Петнадесети пореден международен семинар, посветен на екологията

Вашият коментар Отказ

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Последни новини

строителството

Климатичните предизвикателства пред строителството

май 18, 2025
кибератаки

Слънчевите системи може да са изложени на риск от кибератаки

май 17, 2025
общности

Климатично интелигентни общности: Как локалните решения водят до глобално въздействие

май 17, 2025
папа

Католиците в Амазония се надяват, че новият папа ще защити тропическите гори

май 16, 2025

ЗАПИШЕТЕ СЕ ЗА НАШИЯ БЮЛЕТИН

ESG-black

Страници

  • Контакти
  • Реклама
  • Екип
  • Контакти
  • Реклама
  • Екип

Част от групата на

Part of the group of:

  • Контакти
  • Реклама
  • Екип
  • Контакти
  • Реклама
  • Екип

Този сайт е защитен от reCAPTCHA и Google Политика за поверителност и Условия за ползване са приложени.

Terms of Use

Protection of personal data

Конфигурация на бисквитки по ЕИЗ .

© 2025 All rights reserved! Building and Digital Marketing thanks to MasterWeb LTD.

Няма резултат
Виж всички резултати
  • Contact us
  • Team
  • Advertising

© 2023

  • Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти
  • Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти

Forgot Password?

Sign In