• Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти
  • Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти
English
  • Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти
  • Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти
English
English

Да караш колело в Европа: Кои градове са най-подходящи и кои не?

ESG News от ESG News
2 години преди
в Добрият пример
A A

Процентът на хората, каращи колело в Европа, варира между отделните държави, като начело в класацията са Нидерландия и скандинавските страни. Тези, които изобщо не ползват велосипед за придвижването си, обаче са изненадващо голям процент, пише Euronews.

Активното движение е един от най-значимите начини за пестене на гориво. Ходейки пеша или карайки велосипед, можем също така да подобрим значително физическото и психическото си здраве.

Велосипедите са много популярни сред населението на няколко европейски държави, като Нидерландия и Дания. Именно там този вид транспорт е основен за придвижване.

  • Колко често европейците карат колело?
  • В кои държави най-активно и най-рядко ползват велосипеди?
  • Кои са най-подходящите градове в ЕС за велосипедистите?

Отговори на тези въпроси дават няколко различни проучвания. Според данни на Eurobarometer от 2019 г., общо 8% от европейците казват, че това е основният им начин на придвижване. Процентът е най-висок в Нидерландия (41%), следван от Швеция (21%), Германия (15%), Унгария (14%), Финландия (13%), Дания и Белгия (по 12 на сто). Това са и единствените седем държави, в които този процент е двуцифрен.

В дъното на класацията са Португалия и Кипър (0%), Ирландия (1%), както и България, Гърция, Испания, Люксембург, Малта и Великобритания (по 2%).

Друго проучване на Eurobarometer хвърля яснота върху това колко от европейците карат колело поне веднъж седмично. Най-нисък е техният дял в Малта (3%), а най-висок – в Нидерландия (71%). В челото на подреждането са още Финландия (57%) и Дания (56%), както и Швеция (42 на сто).

Четири на всеки десетима души карат колело поне веднъж в седмицата и в Унгария, Германия, Полша, Австрия и Словакия.

Велосипедите не са популярен начин за придвижване във Франция (18%) и Великобритания, където този дял е едва 14 на сто, а също в Гърция и България (по 12%), както и в Кипър (10%).

Процент на хората, които никога не карат велосипед

Половината от анкетираното население на ЕС казва, че никога не кара колело. Най-висок е този дял в Малта (93%), Кипър (82%), Португалия и Гърция (по 75%), както и Испания (73 на сто). Делът им във Великобритания и България е 69%.

Без изненади, най-малък процент се отчита в Нидерландия (13%), Дания (18%), Финландия (19%) и Швеция (22%). Следват Германия и Полша с по 30%.

В кои градове условията за каране на велосипед са най-подходящи?

Данни на Европейската федерация на велосипедистите сочат, че близо половината от жителите на Копенхаген (49%) ползват колелото за основен начин за придвижване.

С висок процент сред останалите големи градове в Европа са още Амстердам (34%), Хелзинки (14%), Берлин и  Любляна (13%), Загреб и Дъблин (по 10%), Стокхолм (9%), Виена (7%), Париж (5%) и др.

Според последните данни за София, общо 3% от населението се придвижва с велосипед, което е по-малко от Рига, Брюксел и Люксембург.

Колелета почти не се ползват в Мадрид, Рим, Букурещ, Лисабон и Варшава.

Най-подходящите за велосипедистите населени места в Европа са Копенхаген, нидерландските Амстердам и Утрехт, белгийският Антверп и френските Страсбург и Бордо.

Още по темата: 

Норвегия строи най-дългия тунел за пешеходци и велосипедисти в света

Тагове: амстердамвелосипедиГерманияДанияколелоКопенхаген.НидерландияСофиятоп новиниШвеция
Сподели234Tweet146Сподели41

Свързани Новини

Копенхаген
Добрият пример

Копенхаген с екологична инициатива за туристи

от Danail Kanev
май 14, 2025
0

Копенхаген планира да награждава екологично отговорите туристи, особено тези, които пристигат с влак в датската столица. Това е целта на...

Прочети ощеDetails
btv
Добрият пример

Силата на добрия пример – устойчивите каузи на bTV Media Group

от Божидара Живкова
май 12, 2025
0

bTV Media Group работи от дълги години в полза на обществото, като създава среда и условия за положителна промяна чрез...

Прочети ощеDetails
Мобилността като услуга (MaaS): Кръгов път към устойчив транспорт
Добрият пример

Мобилността като услуга (MaaS): Кръгов път към устойчив транспорт

от Денимир Димитров
май 9, 2025
0

Мобилността като услуга (MaaS) не е просто нова интересна абревиатура, а революция в придвижването. Той пресъздава начина, по който се...

Прочети ощеDetails
Дунав
Добрият пример

WWF и Кока-Кола възстановяват река Дунав с проекта “Жив Дунав”

от Божидара Живкова
май 8, 2025
0

WWF и Кока-Кола си сътрудничат на местно ниво в десетки страни, за да създадат по-сигурно бъдеще за водата, включително в...

Прочети ощеDetails
принудителен труд
Добрият пример

Обединеното кралство забранява китайските слънчеви панели, свързани с принудителен труд

от Danail Kanev
април 24, 2025
0

Слънчевите панели, произведени с принудителен труд в Китай, няма да бъдат използвани от новата държавна енергийна компания на Обединеното кралство,...

Прочети ощеDetails
Последни
Следваща Статия
Държавите от ЕС постигнаха споразумение за стандартите за CO2 за камиони

Държавите от ЕС постигнаха споразумение за стандартите за CO2 за камиони

Вашият коментар Отказ

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Последни новини

AI

Ролята на AI за намаляване на градското замърсяване

май 22, 2025
гайки

Иновативни гайки пестят 260 тона метал на година

май 22, 2025
критични минерали

Пазарите на критични минерали са изложени на риск

май 22, 2025
Petrobras

Бразилия разреши на Petrobras добив на петрол в Амазония

май 22, 2025

ЗАПИШЕТЕ СЕ ЗА НАШИЯ БЮЛЕТИН

ESG-black

Страници

  • Контакти
  • Реклама
  • Екип
  • Контакти
  • Реклама
  • Екип

Част от групата на

Part of the group of:

  • Контакти
  • Реклама
  • Екип
  • Контакти
  • Реклама
  • Екип

Този сайт е защитен от reCAPTCHA и Google Политика за поверителност и Условия за ползване са приложени.

Terms of Use

Protection of personal data

Конфигурация на бисквитки по ЕИЗ .

© 2025 All rights reserved! Building and Digital Marketing thanks to MasterWeb LTD.

Няма резултат
Виж всички резултати
  • Contact us
  • Team
  • Advertising

© 2023

  • Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти
  • Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти

Forgot Password?

Sign In