• Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти
  • Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти
English
  • Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти
  • Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти
English
English

Амстердам с нов паркинг за велосипеди, разположен изцяло под вода

ESG News от ESG News
2 години преди
в Добрият пример
A A

Нидерландия е известна с отличната си инфраструктура за велосипеди, но страната продължава да инвестира в тази посока. Миналата седмица в Амстердам бе открит нов паркинг за велосипеди, разположен изцяло под вода, който може да побере до 7000 велосипеда. Инвестицията в изграждането му е 60 млн. евро, съобщава Bloomberg.

Паркингът е част от по-мащабно преустройство на грандиозното, но изключително натоварено пространство пред главната жп гара на града Amsterdam Centraal. Наричано от местните De Entree, мястото събира пътниците от железопътния транспорт и пътниците по вода, които пристигат в града. Това огромно пространство, граничещо с пристанището на града, се ремонтира основно от 2017 г. насам.

Над земята пространството е натоварено от коли, пешеходци и велосипеди. Новият паркинг за велосипеди, достъпен от нивото на земята чрез извиваща се рампа, е последната част от реконструкцията, която трябва да бъде завършена.

Усилията, положени за създаването на гаража, са наистина впечатляващи

Преди да започне строителството, инженерите е трябвало да преградят входовете към басейна от пристанището на Амстердам и да изпомпват водата. След това са положени няколко слоя пясък, преди ръбовете на басейна да бъдат подсилени с бетонни стени.

Улеснявайки паркирането и безопасното съхранение на велосипеди на гарата, Амстердам насърчава повече пътници да се возят на влакове, както за ежедневно пътуване, така и за по-дълги пътувания извън града. Ниските такси също изиграват важна роля в този процес. Използването на място в паркинга е безплатно за първите 24 часа, а след това струва €1,35 на ден.

Холандските градове са фокусирани върху разширяване на възможностите за щадящо климата придвижване

Влагането на толкова усилия и пари в паркинг за велосипеди може да изглежда невероятно според международните стандарти, но не и в Холандия. Големи подземни гаражи за велосипеди на транзитни спирки са все по-често срещани в цялата страна. Най-големият – с капацитет от повече от 12 000 двуколесни превозни средства – е в четвъртия по големина град в страната Утрехт.

Холандските градове са фокусирани върху разширяване на възможностите за щадящо климата придвижване без автомобили, като правят връзките между велосипедната инфраструктура и железопътния транзит възможно най-безпроблемни.

За да намалите зависимостта от автомобилите, имате нужда от велосипеди плюс система за обществен транспорт с голям капацитет, висока ефективност и честота”, казва Мередит Глейзър, изпълнителен директор на базирания в Амстердам Urban Cycling Institute.

Холандските съоръжения за паркиране на велосипеди имат и друга ключова роля: те помагат на паркираните на улицата велосипеди да не задушат града. Докато харченето на 60 милиона евро за подводен гараж за велосипеди все още може да изглежда като невъзможен лукс за повечето градове, в Амстердам това е по-скоро стабилна инфраструктурна инвестиция.

„Това е капка в морето, в сравнение с инвестициите за разширение на магистрали. Да не говорим за разходите, които отиват за обществено здраве заради автомобилни катастрофи, задръствания и зависимост от автомобили”, казва още Глейзър.

Тагове: амстердамвелосипедипаркингитоп новини
Сподели234Tweet146Сподели41

Свързани Новини

Копенхаген
Добрият пример

Копенхаген с екологична инициатива за туристи

от Danail Kanev
май 14, 2025
0

Копенхаген планира да награждава екологично отговорите туристи, особено тези, които пристигат с влак в датската столица. Това е целта на...

Прочети ощеDetails
btv
Добрият пример

Силата на добрия пример – устойчивите каузи на bTV Media Group

от Божидара Живкова
май 12, 2025
0

bTV Media Group работи от дълги години в полза на обществото, като създава среда и условия за положителна промяна чрез...

Прочети ощеDetails
Мобилността като услуга (MaaS): Кръгов път към устойчив транспорт
Добрият пример

Мобилността като услуга (MaaS): Кръгов път към устойчив транспорт

от Денимир Димитров
май 9, 2025
0

Мобилността като услуга (MaaS) не е просто нова интересна абревиатура, а революция в придвижването. Той пресъздава начина, по който се...

Прочети ощеDetails
Дунав
Добрият пример

WWF и Кока-Кола възстановяват река Дунав с проекта “Жив Дунав”

от Божидара Живкова
май 8, 2025
0

WWF и Кока-Кола си сътрудничат на местно ниво в десетки страни, за да създадат по-сигурно бъдеще за водата, включително в...

Прочети ощеDetails
принудителен труд
Добрият пример

Обединеното кралство забранява китайските слънчеви панели, свързани с принудителен труд

от Danail Kanev
април 24, 2025
0

Слънчевите панели, произведени с принудителен труд в Китай, няма да бъдат използвани от новата държавна енергийна компания на Обединеното кралство,...

Прочети ощеDetails
Последни
Следваща Статия
Иван Милев: Пускането на една фотоволтаична централа отнема между 6 и 9 месеца

Иван Милев: Пускането на една фотоволтаична централа отнема между 6 и 9 месеца

Вашият коментар Отказ

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Последни новини

AI

Ролята на AI за намаляване на градското замърсяване

май 22, 2025
гайки

Иновативни гайки пестят 260 тона метал на година

май 22, 2025
критични минерали

Пазарите на критични минерали са изложени на риск

май 22, 2025
Petrobras

Бразилия разреши на Petrobras добив на петрол в Амазония

май 22, 2025

ЗАПИШЕТЕ СЕ ЗА НАШИЯ БЮЛЕТИН

ESG-black

Страници

  • Контакти
  • Реклама
  • Екип
  • Контакти
  • Реклама
  • Екип

Част от групата на

Part of the group of:

  • Контакти
  • Реклама
  • Екип
  • Контакти
  • Реклама
  • Екип

Този сайт е защитен от reCAPTCHA и Google Политика за поверителност и Условия за ползване са приложени.

Terms of Use

Protection of personal data

Конфигурация на бисквитки по ЕИЗ .

© 2025 All rights reserved! Building and Digital Marketing thanks to MasterWeb LTD.

Няма резултат
Виж всички резултати
  • Contact us
  • Team
  • Advertising

© 2023

  • Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти
  • Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти

Forgot Password?

Sign In