Отпечатъка на компаниите върху околната е важен фактор при търсенето на работа за младите българи. Според най-новото “Проучване на климата на Европейската инвестиционна банка (ЕИБ)”, при 83 % от хората на възраст между 20 и 29 години се наблюдава тази тенденция. Докато климатичната неутралност на бизнеса е основен приоритет за 31% българи при избора на работно място, предава БТА.
Вярват ли българите, че навиците им влияят на планетата?
Повече от 50 % от българите, участвали в изследването са убедени, че техните навици могат да рефлектират върху разрешаването на извънредната климатична ситуация. 61 % от жените и 66 % от младите респонденти са отговорили по подобен начин, в сравнение с 51 % от мъжете и 42 % при хората над 65 годишна възраст.
Мнозина споделят мнението, че правителството има роля в насърчаването на промяната на индивидуалното поведение, за да се минимализира отделянето на вредни емисии. 69 % от населението като цяло подкрепя по-строги правителствени мерки за справяне с климатичните промени, налагащи промяна в навиците. Докато 75 % българите под 30 годишна възраст също биха приветствали подобни мерки.
71 % от българите предпочитат устойчивите продукти
Производството отговаря за значителен дял от емисиите на парникови газове. 77% от българите подкрепят етикетирането на всички хранителни продукти с техния климатичен отпечатък. Така потребителите могат да направят по-устойчив избор. Сред страните от ЕС делът на отговорилите по сходен начин е по висок в Румъния (82 %) и по-нисък в Унгария (72 на сто).
Същевременно 71 % от българите биха платили малко повече за храна, произведена по устойчив начин. Повечето от анкетираните, изразяват готовност да плащат повече за храна, независимо от доходите им.
Намаляването на консумацията на месо и млечни продукти би било друг ефективен начин за ограничаване на емисиите на парникови газове. Малко са българите (39 % ), които биха подкрепили ограничаването на количеството месо и млечни продукти.
Прочетете още:
Младите се страхуват за бъдещето си поради климатичните промени