Световните брандове целят многообразието да бъде все по-ценено и видимо и постигат това чрез приобщаващите маркетингови кампании. Примери за такива кампании, идващи от световните компании, показват тенденциите в областта на разнообразие, равнопоставеност и приобщаване (DEI).
Приобщаващият маркетинг е важна стратегия, която брандовете трябва да прилагат както по бизнес, така и по етични причини. Ето кои са някои от тях.
Глобален обхват и въздействие
Брандовете, които използват приобщаващ маркетинг, създават усещане за близост и разбиране на проблемите на потребителите, като по този начин достигат по-широка аудитория. Кампании, направени в локален контекст по общовалидни теми, могат да достигнат зрители по целия свят, благодарение на социалните мрежи. Такъв пример са кампаниите на Ariel и Pampers от Индия, които призовават за равенство между партньорите чрез споделяне на домакинските задачи и на грижата за децата.
Неразработен пазар
Компаниите, които обръщат внимание на неразработени до момента пазари, са по-конкурентноспособни. Това са фирми, които решават проблеми на потребителите, за които до момента други не са предложили алтернативи. Пример за това е Fenty Beauty на певицата Рияна, която предлага козметика с 50 нюанса фон дьо тен, за да отговори на търсенето на клиенти с различен цвят на кожата.
Подобно на серията „красота за всички“, други компании търсят възможности да предложат на своите клиенти точния нюанс чорапогащник, тъй като така нареченият телесен цвят не пасва на всеки.
Компания, производител на шампоан в САЩ, разработва серия за всеки тип коса. Кампаниите им подчертават разликите между косата на хора от различните раси, които имат специфични нужди и търсят решенията в своята козметика.
Дълготрайни взаимоотношения с клиентите
Когато компаниите се фокусират върху дългосрочната си репутация, те градят връзка и лоялност у потребителите си, а не разчитат на еднократни транзакции с тях. Dove е компания, която от години прави кампании за нормализиране на различията. Чрез техните кампании те показват жени с различен тип тяло, цвят на кожата и възраст и така акцентират върху повишаване на самочувствието и самоуважението.
Репутацията, която компанията гради дългосрочно, помага за позиционирането им като приобщаваща компания, което пък им носи приходи.
Независимо от фокуса на текущата маркетингова кампания, никога не е твърде късно да бъдат включени мултикултурни образи, различни гласове и емоционално разказани истории, които насърчават разнообразието и приобщаването. След като маркетинговите материали отразяват по-добре реалния свят, следващата стъпка е в обучението на аудиторията относно включването.