Yettel представи петгодишната си стратегия за устойчиво развитие и първия си Доклад за устойчивост. Така компанията си поставя нови цели и предоставя изчерпателна информация за дългосрочен ангажимент към устойчивите бизнес практики. В събитието участие взеха Михаела Калайджиева, главен директор политика, Джейсън Кинг, главен изпълнителен директор, Богдан Узелац, главен търговски директор, и Ове Лидстром, директор “Иновации и бизнес развитие”.
“Ние се ангажираме с отговорно и прозрачно управление на технологиите, които развиваме. Едновременно с това си поставяме за цел да предлагаме надеждни и безопасни услуги и дигитални решения на своите клиенти, да обръщаме сериозно внимание на екологичното и социално въздействие, което нашата компания оказва, и да се грижим за своите служители”, каза Джейсън Кинг.
“Нашата стратегия и цели са в съответствие с общата стратегия за устойчиво развитие на PPF Telecom Group и допринасят за плановете на групата за значително намаляване на нашите емисии и постигане на климатична неутралност.”
Стратегията за устойчивост на Yettel се вписва в бизнес плановете на компанията. Областите, в които телекомуникациите могат да допринесат за ефективно справяне с икономическите, социалните и екологичните проблеми са основен фокус.
Телекомът е изградил своята стратегия в четири стълба:
- Намаляване на отпечатъка върху околната среда;
- Поставяне на хората в центъра на всичко, което компанията прави;
- Развитие на технологии, които подпомагат устойчивото бъдеще;
- Управление, основано на почтеност и прозрачност.
Как Yettel постига целите си?
Програма за намаляване на емисиите
Телекомуникационната компания ще инвестира предстоящите 12-24 месеца в изготвяне на цялостна програма, стремяща се да редуцира емисиите на парникови газове.
Кръгова икономика
Една от основните практики на кръговата икономика е повторното използване и рециклиране на продуктите. Практиката на програмата ,, Рециклирай и спести’’ е с именно такава насоченост.
Устойчиви практики при опаковане
В тон със стандартите за устойчивост Yetel ще редуцира опаковките, които се употребяват за безопасно транспортиране. За да бъде практиката ефективна телекомът ще работи рамо до рамо с доставчиците си.
Образователни кампании
Yettel предлага образователни видеа, в които има съвети, които влизат лесно в ежедневието, като същевременно са от полза за природата.
Как Yettel инвестира в екипа си?
Една от основните движещи сили на целите на компанията е човешкият ресурс. Телекомът е инвестирал повече от 300 000 лева във обучения за екипа и повече от 100 000 лева за програмата EduGrants.
Програмата “Втора смяна”
Компанията предлага най-доброто за човешкия ресурс чрез мини стажантската програма “Втора смяна”. Тя е насочена към ранното кариерно ориентиране на младите и влиза в помощ на родителите.
Основни акценти на стратегията за устойчивост 2028 г.:
Намаляване на отпечатъка на компанията върху околната среда
Ограничаване на въглеродните емисии на Yettel в обхват 1,2,3. Друга цел е да се концентрират върху устройствата и да рециклират и съберат най-малко 127 000 килограма електронни отпадъци до 2028 г. Очаква се отпадъците от опаковки, генерирани за транспортиране да се смъкнат с 40 %.
Поставяне на хората в центъра на всичко, което Yettel прави
Компанията предоставя пространство за развитие, изграждане на равнопоставеност и, разбира, се мотивираща работна среда за служителите си. Очаква се 40 % от технологичните роли в компанията до 2028 г. да се заемат от жени. Служителите на компанията ще отделят поне 1000 работни часа всяка година в доброволчески инициативи, посветени на екологични каузи. 2 500 000 души в годината ще бъдат образовани по темата за устойчиво развитие.
Развитие на технологии, които подпомагат устойчивото бъдеще
Най-малко 85% от българското население ще се възползва от 5G технологията до 2026 г. Компанията се е ангажирала да представя минимум едно ново технологично решение всяка година в полза на устойчивото развитие на бизнеса и българското общество. Също така ежегодно 40 000 деца да бъдат образовани на тема онлайн безопасност, включително 10 000 души ще придобият по-ефективни дигитални умения.
Прозрачност в управлението
До края на 2023 г. лидерите и половината от служителите на Yettel ще преминат обучение по устойчиво бизнес развитие. Стремежът на телекома да инвестира в устойчиви каузи си личи във факта, че е предвидено да бъдат ангажирани доставчиците с Плана за устойчивост до края на 2024 г.