ESG News

Yettel обяви стратегията си за устойчиво развитие

Телекомът представи първия си Доклад за устойчивост за 2021г. и разширява политиките си за редуциране на електронния отпечатък.

Споделяне:

Yettel представи петгодишната си стратегия за устойчиво развитие и първия си Доклад за устойчивост. Така компанията си поставя нови цели и предоставя изчерпателна информация за дългосрочен ангажимент към устойчивите бизнес практики. В събитието участие взеха Михаела Калайджиева, главен директор политика, Джейсън Кинг, главен изпълнителен директор, Богдан Узелац, главен търговски директор, и Ове Лидстром, директор “Иновации и бизнес развитие”.

“Ние се ангажираме с отговорно и прозрачно управление на технологиите, които развиваме. Едновременно с това си поставяме за цел да предлагаме надеждни и безопасни услуги и дигитални решения на своите клиенти, да обръщаме сериозно внимание на екологичното и социално въздействие, което нашата компания оказва, и да се грижим за своите служители”, каза Джейсън Кинг.

“Нашата стратегия и цели са в съответствие с общата стратегия за устойчиво развитие на PPF Telecom Group и допринасят за плановете на групата за значително намаляване на нашите емисии и постигане на климатична неутралност.”

Снимка: Yettel

Стратегията за устойчивост на Yettel се вписва в бизнес плановете на компанията. Областите, в които телекомуникациите могат да допринесат за ефективно справяне с икономическите, социалните и екологичните проблеми са основен фокус.

Телекомът е изградил своята стратегия в четири стълба:

  • Намаляване на отпечатъка върху околната среда;
  • Поставяне на хората в центъра на всичко, което компанията прави;
  • Развитие на технологии, които подпомагат устойчивото бъдеще;
  • Управление, основано на почтеност и прозрачност.

Как Yettel постига целите си?

Програма за намаляване на емисиите

Телекомуникационната компания ще инвестира предстоящите 12-24 месеца в изготвяне на цялостна програма, стремяща се да редуцира емисиите на парникови газове.

Кръгова икономика

Една от основните практики на кръговата икономика е повторното използване и рециклиране на продуктите. Практиката на програмата ,, Рециклирай и спести’’ е с именно такава насоченост.

Устойчиви практики при опаковане

В тон със стандартите за устойчивост Yetel ще редуцира опаковките, които се употребяват за безопасно транспортиране. За да бъде практиката ефективна телекомът ще работи рамо до рамо с доставчиците си. 

Образователни кампании

Yettel предлага образователни видеа, в които има съвети, които влизат лесно в ежедневието, като същевременно са от полза за природата.

Как Yettel инвестира в екипа си?

Една от основните движещи сили на целите на компанията е човешкият ресурс. Телекомът е инвестирал повече от 300 000 лева във обучения за екипа и повече от 100 000 лева за програмата EduGrants. 

Програмата “Втора смяна”

Компанията предлага най-доброто за човешкия ресурс чрез мини стажантската програма “Втора смяна”. Тя е насочена към ранното кариерно ориентиране на младите и влиза в помощ на родителите.

Основни акценти на стратегията за устойчивост 2028 г.:

Намаляване на отпечатъка на компанията върху околната среда

Ограничаване на въглеродните емисии на Yettel в обхват 1,2,3. Друга цел е да се концентрират върху устройствата и да рециклират  и съберат най-малко 127 000 килограма електронни отпадъци до 2028 г. Очаква се отпадъците от опаковки, генерирани за транспортиране да се смъкнат с 40 %.

Поставяне на хората в центъра на всичко, което Yettel прави

Компанията предоставя пространство за развитие, изграждане на равнопоставеност и, разбира, се мотивираща работна среда за служителите си. Очаква се 40 % от технологичните роли в компанията до 2028 г. да се заемат от жени. Служителите на компанията ще отделят поне 1000 работни часа всяка година в доброволчески инициативи, посветени на екологични каузи. 2 500 000 души в годината ще бъдат образовани по темата за устойчиво развитие.

Развитие на технологии, които подпомагат устойчивото бъдеще

Най-малко 85% от българското население ще се възползва от 5G технологията до 2026 г. Компанията се е ангажирала да представя минимум едно ново технологично решение всяка година в полза на устойчивото развитие на бизнеса и българското общество. Също така ежегодно 40 000 деца да бъдат образовани на тема онлайн безопасност, включително 10 000 души ще придобият по-ефективни дигитални умения.

Прозрачност в управлението

До края на 2023 г. лидерите и половината от служителите на Yettel ще преминат обучение по устойчиво бизнес развитие. Стремежът на телекома да инвестира в устойчиви каузи си личи във факта, че е предвидено да бъдат ангажирани доставчиците с Плана за устойчивост до края на 2024 г.

Запишете се за нашия бюлетин

Споделяне

Свързани Новини

Коментари

Коментари

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Най-четени

ТЕНДЕНЦИИ