Нова тенденция, наречена “съзнателно напуснали”, се наблюдава в световен мащаб. Все повече хора вземат предвид климатичните ангажименти на компаниите, за които работят. Това показват резултатите от проучване на консултантската компания KPMG сред 6 000 служители в офиса, сред които студенти, чираци и наскоро завършили университет, съобщава изданието Euronews.com.
Резултатите показват, че 20 процента от участниците са отказали предложения за работа, защото смятат, че екологичните, социалните и управленските фактори на компанията не отговарят на техните собствени. Този процент е много по-висок за участниците на възраст между 18 и 24 години.
Друго проучване от миналата година също установява, че една трета от служителите в Обединеното кралство са готови да напуснат работата си, ако работодателят им не предприеме действия за намаляване или премахване на техния въглероден отпечатък. Проучването е проведено сред 2000 офис служители в Обединеното кралство от Supercritical – платформа, която помага на компаниите да измерват, намаляват и компенсират въздействието си върху климата.
Резултатите показват още, че това настроение е още по-силно сред поколението Z. Повече от половината от 18 до 24-годишните, които участвали в проучването, заявяват, че биха били готови да напуснат компания въз основа на нейните нулеви идентификационни данни.
„Бизнесът вече не може да се измъкне с промяна или премахване на своите инициативи за устойчивост. Служителите изискват повече и работодателите са държани отговорни. Тези, които искат да привлекат и задържат най-добрите таланти, трябва да започнат да гледат на действията в областта на климата като нещо, което не подлежи на обсъждане, или рискуват да бъдат изоставени”, казва Мишел Ю, съосновател и главен изпълнителен директор на Supercritical.
Доколко хората искат да работят в компании, загрижени за климата?
Както резултатите показват, тази тенденция е по-силно изявена сред младите хора. Те искат да работят за фирми с ясни ценности.
В публикация в LinkedIn бившият главен изпълнителен директор на Unilever Пол Полман казва, че много хора „жадуват за работа, която предлага удовлетворение, в компании, които се опитват да решат проблемите на света, вместо да ги създават“. Той казва това по повод първия по рода си барометър на нетните положителни служители – проучване сред повече от 4000 работници в САЩ и Обединеното кралство.
Мнозинството от хората в Обединеното кралство в момента не са доволни от усилията на техните работодатели за подобряване на общественото благосъстояние и околната среда. Повече от 75 процента казват, че усилията, насочени към обществеността за справяне със социалните и екологичните проблеми, са ключови при избора на работа, за която да кандидатстват.
Що се отнася до съзнателното напускане, 45 процента заявяват, че биха обмислили да подадат оставка от позицията си, ако корпоративните ценности на компанията не съвпадат с техните собствени.
„Преживяваме безпрецедентен момент в човешката история – време на „вечна криза“, където пандемии, войни, глобално затопляне, икономически сътресения и социално разделение в различна степен заплашват нашата стабилност и бъдеще“, пише Полман. „По-младите служители се страхуват особено за света, който ще наследят”, допълва още той.