ESG News

Veolia и Faurecia ще разработват нисковъглеродни автомобилни материали

Споделяне:

Faurecia и Veolia (“Веолия”) подписаха споразумение за сътрудничество и технологични изследвания, за да разработват съвместно иновативни компоненти на модули за автомобилния интериор. Целта на двете компании е да постигнат средно 30% рециклирани материали до 2025 г. Това ще доведе до ускорено внедряване на авангардни устойчиви интериорни решения в Европа при арматурните табла, панелите на вратите и централните конзоли. От 2023 г. е планирано “Веолия” да започне производството на тези вторични суровини.

Употребата на рециклирана пластмаса е едно от основните предизвикателства за екологичната трансформация в автомобилната индустрия, тъй като играе важна роля в намаляването на въглеродните емисиите и подобряването на екологичните характеристики на автомобила. В днешно време интериорът на колите е направен предимно от нерециклиран материал.

Устойчиви технологии

Стратегическото партньорство ще позволи да се използват допълнителните възможности на компаниите относно устойчивите технологии, строгите изисквания за автомобилна архитектура, снабдяването и иновативната преработка на пластмасовите отпадъци от промишлеността и бита.

С водеща роля в рециклирането, “Веолия” предоставя полипропиленови компоненти за автомобилната промишленост във Франция в продължение на повече от 5 години. Този проект за сътрудничество с Faurecia ще даде възможност на “Веолия” да разшири продуктовата си гама за интериора на превозните средства.

През 2011 г. Faurecia е първият доставчик на автомобилни компоненти, който внедрява пълната гама биокомпозитни решения за блока на контролните прибори с NAFILean. След повече от десетилетие и в около 13 милиона превозни средства, въглеродният отпечатък на тези продукти е с 28% по-нисък от този на конвенционалните, изцяло пластмасови аналози.

Като доставчик на автомобилно оборудване с водещо индустриално портфолио в устойчивите материали, ние сме в уникалната позиция да предоставяме иновативни решения на производителите на коли и техните клиенти. Като обединяваме усилията си в сферата на иновациите и индустрията с “Веолия”, ще ускорим въвеждането на авангардни устойчиви материали, ще съкратим времето за пускането им на пазара и ще допринасяме за намаляването на пластмасовите отпадъци и укрепването на кръговата икономика”, коментира Патрик Колер, главен изпълнителен директор на Faurecia.

Въглеродна неутралност

Той добавя, че договорът ще има и сериозен принос за стратегията, следвана от компанията, към въглеродна неутралност (емисиите от Обхват 3), на база на принципите за използване на по-малко, по-добре и по-дълго.

С нарастване на търсенето на рециклирана пластмаса във всички сектори в условията на недостиг на ресурси е необходимо да се рециклират повече потоци от пластмасови отпадъци. Сътрудничеството с Faurecia ни позволява да увеличим доставката на вторични суровини за автомобилната индустрия чрез разработването на компоненти с висока добавена стойност. Тези устойчиви интериорни решения ще допринесат съществено за устойчивата мобилност, която е в основата на екологичната трансформация“, обяснява Естел Бръшляноф, главен оперативен директор на “Веолия”.

Компанията е активна по цялата стойностна верига на рециклирането и увеличава капацитета си за рециклиране на пластмаса с постоянни инвестиции в индустриализацията и разширяването на съществуващите си обекти за рециклиране във Франция и в световен мащаб, като си поставя за цел да достигне оборот от 1 милиард евро до 2025 г.

В съответствие с амбициозните цели на Групата за въглеродна неутралност, през 2021 г. Faurecia създава подразделение „Устойчиви материали“, което разработва и произвежда най-модерни материали. Това подразделение има за цел да предлага блокове на контролни прибори за автомобили, които са изцяло нискoвъглеродни, и дори материали с отрицателни въглеродни емисии, за да подпомогне целите за устойчивост на производителите на оригинално оборудване.

За Faurecia Forvia

Faurecia, част от групата Forvia, е световен лидер в сферата на автомобилните технологии. С 257 индустриални обекта, 39 центъра за научноизследователска и развойна дейност и 111 000 служители в 33 държави, компанията осъществява дейност в четири сфери: седалки, вътрешно оформление, автомобилна електроника (Clarion Electronics) и чиста мобилност. През 2021 г. Групата отчита общ оборот от 15.6 млрд. евро. Faurecia е вписана в Euronext Paris и е в списъка на индекса CAC Next 20.

Forvia, седмият по големина играч в областта на автомобилните технологии, обединява допълващите се технологични и индустриални предимства на компаниите Faurecia и Hella. С повече от 300 индустриални обекта и 66 центъра за научноизследователска и развойна дейност, 150 000 служители, включително над 35 000 инженери в повече от 40 страни, компанията предлага уникален и глобален подход към предизвикателства в автомобилния сектор на днешния и утрешния ден.

Със 6 бизнес групи с 24 продуктови линии, Forvia се стреми да стане предпочитан партньор в областта на иновациите и интеграцията за производителите на оригинално оборудване по целия свят. FORVIA предоставя решения за безопасна, устойчива, модерна и приспособена за конкретни нужди мобилност и се стреми да бъде двигател на промяната, ангажиран с предвиждането и осъществяването на трансформацията на мобилността.

За Veolia

Групата “Веолия” се стреми да се превърне в компания – еталон за екологична трансформация. С почти 179 000 служители по света, Групата проектира и реализира кардинални решения, полезни и практични едновременно за управлението на водите, отпадъците и енергията. Чрез трите си взаимнодопълващи се дейности, Веолия съдейства за осигуряването на достъп до ресурсите, съхраняване на наличните ресурси и тяхното възобновяване. През 2021 г. Групата Веолия доставя водоснабдителни услуги на 79 млн. души, канализационни услуги – на 61 млн. души, произвежда почти 48 млн. МВтч  електроенергия и рециклира 48 млн. т отпадъци. Веолия Енвиронман (вписана в Paris Euronext: VIE) отчита консолидиран приход от 28.5 млрд. евро през 2021 г.

Запишете се за нашия бюлетин

Споделяне

Свързани Новини

Коментари

Коментари

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Най-четени

ТЕНДЕНЦИИ