Опитът показва, че лошото ръководене на една компания може да доведе до по-ниски финансови резултати, пропуснати възможности и токсична култура. Тези проблеми са твърде често срещани, затова лидерите разполагат с огромна възможност. В полза на компанията е те могат да насърчат културата на споделяне, при която хората вярват, че е приемливо и полезно да изразяват своите мнения, притеснения, конфликти и дори грешки.
Апатия или страх
Когато членовете на екипа смятат, че говоренето за проблеми може да изложи на риск работата или репутацията им, те мълчат. Мълчанието, основано на страх, е често срещано явление в бизнес културите, които насърчават, възнаграждават или мълчаливо толерират манипулирането на информация, обвиняване на други за грешките, лъжене или принуждаване на някого да предприеме действия, които не иска.
Например, ако служител посочи проблем, но ръководството се опита да манипулира човека, за да го накара да повярва, че проблемът е в тях самите, вместо да се заемат с въпроса, който служителят е повдигнал.
Апатията се проявява, когато хората смятат, че последствията от споделянето на проблемите им не си струват. Повдигането на опасения може да не носи рискове за тях, но ако това не доведе до положителна промяна, хората няма да си правят труда.
Изграждане на култура на споделяне
Приобщаващите лидери искат да работят в екип и култура, където хората са ангажирани и с готовност говорят за успеха на цялата организация. Включващите лидери са тези, които карат хората да се чувстват, че са на правилното място и имат усещането за принадлежност. Доверието и честността на работното място помагат на служителите да дадат най-доброто от себе си.
Авторът на книгата „Култура на говорене: Когато лидерите наистина слушат, хората се активизират“ Стивън Шедлецки разглежда примери за това как организациите с култура на споделяне са по-сигурни, по-иновативни, по-ангажирани и с по-добри резултати от своите колеги.
За да бъде поддържана културата на споделяне, трябва да се изгради цикъл на насърчаване и възнаграждаване, за да се вдъхновят служителите. Това се случва чрез бонуси или промотиране, но и чрез казване на „благодаря“.
Чрез насърчаване да говорят, се създава психологически безопасно работно място, в което членовете на екипа искат да говорят. Когато се декларира публично, че мениджмънта се интересува от техните идеи, вероятността да споделят е по-голяма.