• Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти
  • Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти
English
  • Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти
  • Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти
English
English

Трансформация в действие: Иновациите, които помагат на бизнеса

Божидара Живкова от Божидара Живкова
2 години преди
в Иновации
A A

Иновациите са изключително важни за трансформацията на бизнеса и преминаването му към устойчиви модели. Инвестициите за компаниите са наложителни и те трябва да намерят най-добрите технологии, които ще им помогнат да реализират целите си. В панела “Иновации” на второто издание на международния форум ESG&Friends: Transformation in Action, участие взеха Полина Видас, директор маркетинг и комуникации за България, Северна Македония, Албания и Косово, Калин Генчев, директор на “Билборд” АД и инж. Андрей Стойчев от “Атамик”.

Зелени решения

В глобален план Mastercard се занимава с иновации, които подобряват потребителското изживяване. Всички млади компании поставят потребителя в центъра на своето мислене, за нас това е така от самото създаване на компанията. Към днешна дата ние сме много отвъд разплащанията. Ние търсим решения на проблеми чрез иновации. Много често купуваме дигитални компании в световен план. Подкрепяме и български стартъпи, които се занимават с иновации в сферата на плащанията. Когато се стремиш твоят бизнес да решава даден проблем, въпросното S, както и останалите букви от ESG, влизат съвсем естествено в приоритетите на компанията”, заяви Полина Видас.

Снимка: Борислав Данчов

Тя подчерта, че младите хора са изключително добре запознати с темата за устойчивост и е щастлива, че бъдещото поколение по някакъв естествен начин влиза в нашия разговор и дори ще го води от утре.

Билборд е една от водещите полиграфически групи в България и на Балканския полуостров. Компанията произвежда различни видове продукти в различни области на живота. В офсетовата част, в която произвежда книги, брошури, списание, каталози и т.н., зелените технологии се прилагат много отдавна.

Зелената трансформация е нещо, което е възможно и би трябвало всички да се стремим към нея. В нашата сфера бих искал да акцентирам върху външната реклама. До момента в тази сфера имахме голям проблем, свързан с опазването на околната среда, тъй като почти всички материали, които се произвеждат, са от PVC, не могат да бъдат рециклирани и на практика замърсяват околната среда. Билборд от няколко години се опитва да промени тази тенденция и да наложи нов продукт, който нарекохме Green Baner. Той може да бъде рециклиран, да се използва повторно за други цели и да бъде напълно оползотворен. По този начин ние смятаме, че възможността външната реклама да се превърне в по-устойчив бизнес и да се намалят тези отпадъци”, обясни директорът на Билборд.

Снимка: Борислав Данчов

Той посочи, че в България годишно се произвеждат повече от 1,5 млн. кв.м винилови продукти, които не могат да бъдат рециклирани. Тяхната мисия и цел е тази тенденция да се промени и външната реклама да се превърне в много по-зелен бизнес.

Това изискваше решение, което да задоволи изцяло нуждите на бизнеса, а именно материали, които заместват изцяло виниловите продукти. Извън еко ползите, Green Baner има и други предимства – качеството на производство и печат е много по-високо, отколкото досегашните материали. Той е със 140% по-лек и това го прави по-удобен за логистика и по-комфортен за монтаж. Ние вярваме, че до няколко години той ще измести напълно досегашните материали и ще бъде по-добрата алтернатива в сферата на външната реклама. Опазването на околнаста среда е наша отговорност и трябва да се грижим за нея всеки ден”, обясни Калин Генчев.

Инж. Андрей Стойчев разказа за B2B платформата на “Атамик”, която помага на индустрията да вземе по-добри и зелени решения, за да реализира своите проекти. Тя е насочена в сферата на водите, на автоматизацията, на енергетиката, на устойчивите решения, като предлага цялостно разрешаване на пъзела откъде идва отпадъкът на дадена компания, къде отива и как да се реши този проблем.

Снимка: Борислав Данчов

Ние сме хората, които изпълняват технически зелената трансформация в частта на екологичната част. За нас е изключително важен ESG преходът на компаниите. Ние сме стъпили върху тази основа и искаме да я развиваме”, обясни той.

Инвестиции в зелени технологии

Mastercard предлага решения на своите партньори, които им помагат да намалят своя отпечатък. Те рекламират банков продукт, направен изцяло от иновативен рециклируем материал, тестван в единствената по рода си Mastercard лаборатория в света.

Тези материали все още са малко скъпи, но от гледна точка на стойността на бранд посланието и на маркетинга, многократно надхвърлят инвестицията, която е вложена. Тази година ние решихме да вложим всички средства, предвидени във външна реклама, в Лунар, и имахме изключителни резултати. Инвестицията изисква смелост да бъде направена, но след това резултатите винаги надминават очакванията”, каза Полина Видас.

Калин Генчев е категоричен, че инвестициите в зелени технологии, са инвестиции в бъдещето.

Билборд от няколко години инвестира активно в този преход. Нашите инвестиции са в три направления. Едното е чисто технологично, тъй като се наложи старите машини да се заменят с нови по-модерни технологии, които позволяват производство на тези зелени продукти. На второ място са нови вериги на доставки. Налага да се разработват съвсем нови вериги, в които трябва да се инвестира. И третото направление са инвестициите в човешкия капитал. Хората са тези, които правят трансформацията и които вярват повече в нуждата от нея. Това е един дълъг път на себеосъзнаване на хората и обществото. Тук мога да кажа, че сега е най-добрият момент, тъй като обществото вече е на вълната, в която изисква от компаниите да бъдат по-отговорни към това, което правят. И тепърва това усещане ще се засилва. Зелената трансформация е факт и не е въпрос “дали”, въпросът е “кога”, обясни директорът на Билборд.

Цената на иновациите

Инж. Андрей Стойчев говори за това дали бизнесът вижда достатъчно добри перспективи, за да тръгне към една зелена трансформация.

Това, което ние виждаме, е че в България бизнесът е доста инертен и трудно дава пари за иновацията, особено компаниите, с които ние работим. Тези компании не са толкова технологични, а по-скоро индустриални, и за тях всеки разход, който трябва да направят, е по-скоро допълнителен разход, в който не виждат полезността. За да се промени това, трябва да им покажем правилния път. Много мислихме как да го направим и решихме да инвестираме в социална кауза. Създадохме кампания за намиране на “Най-добър млад зелен инженер на България”. Това е кампания, която сме промотирали във всички технически университети в България и чрез нея търсим млади специалисти, които са в сферата на устойчивите технологии и имат идея как може да се подобри състоянието на компаниите, а ние ще им дадем трибуна да реализират своите идеи”, разказа Андрей Стойчев.

Постижения в нагласите

Мисленето на компанията е най-голямото постижение на Mastercard.

Една от нашите разработки е т.н. карбонов калкулатор, който изчислява вредните емисии на всяка покупка на потребителя. Така всеки един човек може да мери собствения си отпечатък и принос, а в нашия бизнес това е доста смело. На този етап все още не е достатъчно навлязло, но дава добра представа за промяната, която се осъществява през последните години”, посочи Полина Видас.

Билборд има решение, което до момента нямаше, и вече може да предостави възможността на всеки един клиент да бъде зелен дори и във своята външна реклама.

Предизвикателствата за зеления преход са свързани с това да превърнем доброто намерение в реални действия. Ще бъде трудно, тъй като изисква усилия. В реалния сектор добавената стойност не винаги се изчислява директно. Ще дам пример с винилите – често клиентите не си дават сметка за управление на отпадъците на това нещо”, допълни Калин Генчев.

Според Андрей Стойчев най-големият проблем, който срещат те, е непознаването на ESG принципите и ниеприемането им от техните клиенти.

Ние се опитваме по всякакъв начин да ги образоваме на тази тема, давайки примери с нашите проекти и посочвайки икономическата обезпеченост на този проект. Тези числа работят и решението трябва да се вземе. Благодарение на ESGnews.bg можем да достигаме повече до тях и да накараме обществото да действа”, каза още той.

Тагове: ESGESG & FRIENDS 2023ESG трансформацияESG&FRIENDS 2023ESG&Friends: Transformation in Actionиновациитоп новини
Сподели234Tweet146Сподели41

Свързани Новини

общности
Иновации

Климатично интелигентни общности: Как локалните решения водят до глобално въздействие

от Danail Kanev
май 17, 2025
0

Общностите по целия свят са изправени пред двойното предизвикателство да осигурят устойчив напредък и развитие, като същевременно защитават деликатните екосистеми....

Прочети ощеDetails
вода
Иновации

Нова иновация извлича вода от въздуха с помощта на слънцето

от Алексения Димитрова
май 12, 2025
0

Може ли да се създаде чиста вода от въздуха? А може ли отпадни води да се пречистват като се използват...

Прочети ощеDetails
Изкуствен интелект отчита кога токът е най-евтин
Иновации

Изкуствен интелект отчита кога токът е най-евтин

от Алексения Димитрова
май 7, 2025
0

Може ли да живеем от вятър и слънце без пари завинаги? Може и да може, но само енергиен ентусиазъм не...

Прочети ощеDetails
круизен кораб
Иновации

Viking Cruises разработва първия в света круизен кораб, задвижван с водород

от Божидара Живкова
май 6, 2025
0

Viking Cruises обяви плановете си да представи първия в света круизен кораб, задвижван с водород, способен да работи с нулеви...

Прочети ощеDetails
електричество
Иновации

В Сингапур откриха начин да генерират електричество от дъжд

от Danail Kanev
май 3, 2025
0

Дъждът може един ден да се превърне в източник на чисто електричество, според група учени в Сингапур. Техните експерименти са...

Прочети ощеDetails
Последни
Следваща Статия
Георги Начев: Намираме се в началото на глобална ментална криза

Георги Начев: Намираме се в началото на глобална ментална криза

Вашият коментар Отказ

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Последни новини

кибератаки

Слънчевите системи може да са изложени на риск от кибератаки

май 17, 2025
общности

Климатично интелигентни общности: Как локалните решения водят до глобално въздействие

май 17, 2025
папа

Католиците в Амазония се надяват, че новият папа ще защити тропическите гори

май 16, 2025
химикали

ЕС се насочва към справяне с вечните химикали в стратегията си за водите

май 16, 2025

ЗАПИШЕТЕ СЕ ЗА НАШИЯ БЮЛЕТИН

ESG-black

Страници

  • Контакти
  • Реклама
  • Екип
  • Контакти
  • Реклама
  • Екип

Част от групата на

Part of the group of:

  • Контакти
  • Реклама
  • Екип
  • Контакти
  • Реклама
  • Екип

Този сайт е защитен от reCAPTCHA и Google Политика за поверителност и Условия за ползване са приложени.

Terms of Use

Protection of personal data

Конфигурация на бисквитки по ЕИЗ .

© 2025 All rights reserved! Building and Digital Marketing thanks to MasterWeb LTD.

Няма резултат
Виж всички резултати
  • Contact us
  • Team
  • Advertising

© 2023

  • Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти
  • Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти

Forgot Password?

Sign In