• Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти
  • Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти
English
  • Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти
  • Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти
English
English

Топ 10 на държавите, инвестирали най-много в жп линии

ESG News от ESG News
2 години преди
в Тенденции
A A

Европейската железопътна мрежа се е свила драстично през последните три десетилетия, сочи ново проучване, според което държавите влагат все повече средства в пътища и магистрали.

Има ли обаче светлина в тунела и кои европейски държави харчат най-много за изграждането на нови жп линии?

Пътищата в Европа

Дължината на изградените магистрали на Стария континент се е увеличила с 60% в периода 1995 – 2020 г., или с около 30 000 км, показва проучване на немския институт Wuppertal и T3 Transportation, проведено със съдействието на неправителствената екологична организация Грийнпийс.

От своя страна, общата дължина на жп линиите се понижава с 6.5%, или 15 650 км, като повече от 2 500 гари в Европа в този период са закрити. Данните показват как голяма част от правителствата дават приоритет на пътищата пред жп линиите, предупреждава старшият климатичен експерт Лорелей Лимузен от Грийнпийс.

„Милиони хора извън големите градове нямат друга опция, освен да притежават кола, за да могат да отидат на работа, да закарат децата си на училище или за да получат достъп до основни услуги, тъй като живеят в райони без обществен транспорт“, казва тя.

Според нея, това е директен резултат от действията на правителствата, демонтиращи жп линии и закриващи гари, за да строят пътища и магистрали.

В периода от 1995 до 2018 г., европейските държави са похарчили 66% повече средства за строителството на пътища спрямо жп линии. Само за периода от 2018 до 2021 г. този процент е 34 на сто.

Правителствата и ЕС трябва да спрат тази практика и отново да започнат да инвестират в жп транспорт“, допълва Лимузен.

Вредата за околната среда

Транспортът отговаря за около една четвърт от общите емисии на парникови газове в ЕС през 2019 г. Близо 72% от емисиите се дължат на сухопътния транспорт, показва доклад на Европейската агенция за околна среда.

Влаковете, от своя страна, са едни от най-екологично чистите превозни средства, като те генерират едва 0.4% от тези емисии.

Инвестициите

27-те членки на ЕС, заедно с Норвегия, Швейцария и Великобритания, са похарчили 1.5 трилиона евро за пътна инфраструктура през периода 1995-2020 г. спрямо 930 млрд. евро за жп инфраструктура.

Само десет държави са изразходили повече средства за железопътни линии спрямо пътища и магистрали. Това са Белгия, Хърватия, Естония, Финландия, Ирландия, Италия, Нидерландия, Словения, Испания и Швейцария.

Голяма част от закритите линии се намират в Германия (6 706 км), Полша (4 660 км) и Франция (4 125 км). Въпреки това, тези три държави, както и Великобритания, и Испания, се характеризират с най-дългите железопътни мрежи.

Само в периода 2018-2021 г. Австрия, Белгия, Дания, Франция, Италия, Люксембург и Великобритания са вложили повече средства в нови жп линии, отколкото в пътища.

Най-голяма разлика в инвестициите има в Румъния, която е похарчила 12 пъти повече средства за пътища спрямо вложенията в нови влакови линии. Най-голям ръст на нови магистрали се отчита в Ирландия, Румъния и Полша, а най-малък – в Литва, Латвия и Белгия.

Според авторите на проучването, общо 13 500 км от закритите жп линии могат да бъдат възстановени сравнително лесно и бързо.

Четете още:

Влакове на водород – така ли ще пътуваме в бъдеще?

Тагове: Европажп гаражп линиижп транспортинвестииимагистралитоп новини
Сподели234Tweet146Сподели41

Свързани Новини

кибератаки
Тенденции

Слънчевите системи може да са изложени на риск от кибератаки

от Danail Kanev
май 17, 2025
0

Експерти по слънчева енергия предупреждават, че е необходим по-строг контрол, за да се предотврати сриването на индустрията от кибератаки. Енергийната...

Прочети ощеDetails
папа
Тенденции

Католиците в Амазония се надяват, че новият папа ще защити тропическите гори

от Danail Kanev
май 16, 2025
0

Папа Лъв XIV има задълбочени връзки с религиозни екологични мрежи като Междурелигиозната инициатива за тропически гори и организации на коренното...

Прочети ощеDetails
химикали
Тенденции

ЕС се насочва към справяне с вечните химикали в стратегията си за водите

от Danail Kanev
май 16, 2025
0

Европейската комисия се готви да подкрепи мащабна инициатива, насочена към замърсяването на водите с така наречените „вечни химикали“, вредни за...

Прочети ощеDetails
бедствия
Тенденции

Екстремните метеорологични условия са причина за 99,5% от разселванията при бедствия

от Danail Kanev
май 16, 2025
0

Циклони, наводнения и други бедствия са принудили хората да напуснат домовете си 45,8 милиона пъти миналата година, показват официални данни,...

Прочети ощеDetails
батерия
Тенденции

Рециклирането на батерии: следващата граница в революцията на електромобилите

от Денимир Димитров
май 16, 2025
0

С над 17 милиона електромобила, продадени в световен мащаб през 2024 г., светът е изправен пред надигаща се вълна от...

Прочети ощеDetails
Последни
Следваща Статия
Amazon избира зеления водород за декарбонизирането на операциите си

Amazon прави първата си инвестиция в директно улавяне на въглерод

Вашият коментар Отказ

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Последни новини

кибератаки

Слънчевите системи може да са изложени на риск от кибератаки

май 17, 2025
общности

Климатично интелигентни общности: Как локалните решения водят до глобално въздействие

май 17, 2025
папа

Католиците в Амазония се надяват, че новият папа ще защити тропическите гори

май 16, 2025
химикали

ЕС се насочва към справяне с вечните химикали в стратегията си за водите

май 16, 2025

ЗАПИШЕТЕ СЕ ЗА НАШИЯ БЮЛЕТИН

ESG-black

Страници

  • Контакти
  • Реклама
  • Екип
  • Контакти
  • Реклама
  • Екип

Част от групата на

Part of the group of:

  • Контакти
  • Реклама
  • Екип
  • Контакти
  • Реклама
  • Екип

Този сайт е защитен от reCAPTCHA и Google Политика за поверителност и Условия за ползване са приложени.

Terms of Use

Protection of personal data

Конфигурация на бисквитки по ЕИЗ .

© 2025 All rights reserved! Building and Digital Marketing thanks to MasterWeb LTD.

Няма резултат
Виж всички резултати
  • Contact us
  • Team
  • Advertising

© 2023

  • Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти
  • Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти

Forgot Password?

Sign In