• Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти
  • Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти
English
  • Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти
  • Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти
English
English

“Дойчланд” билетът: Ефективен или не?

Денис Българанов от Денис Българанов
2 години преди
в Добрият пример
A A

Мярка известна като “Дойчланд” билета няма да помогне на Германия да достигне намаленията в транспортните емисии, в които се цели. Нов доклад на Федералната агенция за околната среда пред правителството твърди, че ефектът върху шофьорите е недостатъчен. Друг доклад на транспортното министерство, пък, твърди обратното, предаде Euractiv.

“Дойчланд”  билетът представлява месечна транспортна карта на цената от 49 евро. Тя дава право на пътника да пътува с градския и междуградски обществен транспорт, включително влакове, из цялата страна. Мярката е популярна, но секторът продължава да бълва CO2 и властите решиха да вземат мерки в решение на Бундестага от юни. Транспортните емисии трябва да намалеят с 65% до 2030 в сравнение с 1990 г.

“Дойчланд” билетът не работи?

Транспортният сектор е много далеч от целта за намаляване на емисиите до 2030 г. Според прогнозен доклад на немската Федерална агенция за околната среда, “Дойчланд” билетът ще помогне много малко. Това го прави недалновидна мярка.

В това десетилетие, секторът ще надскочи въглеродния си праг с около 117 до 191 милиона тона CO2. Експертите отбелязаха, че големият диапазон се дължи на различни оценки за ефективност на мерките за справяне с климатичните промени между Федералната агенция за околната среда и транспортното министерство.

Прогнозата на агенцията сочи, че “Дойчланд” билетът ще доведе до спад на емисиите в рамките на 0.5 до 0.6 милиона тона на година – 4.2 милиона тона до 2030. Тази оценка е важна, защото мярката е доста скъпа за държавния бюджет на Германия. Основната ѝ цел, същевременно, е да убеди повече хора да слязат от колите си.

Транспортното министерство я намира за по-ефективна, обаче. Техните проекции предполагат общо намаление на въглеродните емисии от 22.6 милиона тона до 2030. Оптимизмът на министерството се дължи на презумпцията, че колкото по-дълго време се задържи мярката, толкова по-ефективна ще стане. Важно е да се отбележи, че билетът влезе в сила за пръв път през май месец тази година.

 “Една от най-добрите идеи, които сме имали”

“Дойчланд” билетът е продължение на подобна немска инициатива от лятото на 2022 г. Тогава националните власти пуснаха месечна карта по 9 евро, която даваше на пътниците същите права. Билетът беше насочен към подпомагане на граждани, които страдат от високите цени на петрола, както и към стимулиране на вътрешния туризъм за бързо възстановяване на сектора след COVID-19.

Друга важна цел на мярката е повече хора да видят ползите на обществения и изгоден транспорт и да се откажат от колите си. Съответно, да спаднат транспортните емисии. Според немския канцлер Олаф Шолц, билетът за 49 евро е “една от най-добрите идеи, които някога са имали”.

С едно решение, ние едновременно подпомагаме целите си за климата и просперитета на държавата.“

Мярката се оказа изключително популярна и след дълги преговори немските народни представители се съгласиха на месечна карта за 49 евро, като политика-наследник.

Още по темата:

Германия няма да достигне целите за нетна нула до 2045 г.

Тагове: анализГерманияДойчланд билетемисииОмега 3топ новинитранспорт
Сподели234Tweet146Сподели41

Свързани Новини

Копенхаген
Добрият пример

Копенхаген с екологична инициатива за туристи

от Danail Kanev
май 14, 2025
0

Копенхаген планира да награждава екологично отговорите туристи, особено тези, които пристигат с влак в датската столица. Това е целта на...

Прочети ощеDetails
btv
Добрият пример

Силата на добрия пример – устойчивите каузи на bTV Media Group

от Божидара Живкова
май 12, 2025
0

bTV Media Group работи от дълги години в полза на обществото, като създава среда и условия за положителна промяна чрез...

Прочети ощеDetails
Мобилността като услуга (MaaS): Кръгов път към устойчив транспорт
Добрият пример

Мобилността като услуга (MaaS): Кръгов път към устойчив транспорт

от Денимир Димитров
май 9, 2025
0

Мобилността като услуга (MaaS) не е просто нова интересна абревиатура, а революция в придвижването. Той пресъздава начина, по който се...

Прочети ощеDetails
Дунав
Добрият пример

WWF и Кока-Кола възстановяват река Дунав с проекта “Жив Дунав”

от Божидара Живкова
май 8, 2025
0

WWF и Кока-Кола си сътрудничат на местно ниво в десетки страни, за да създадат по-сигурно бъдеще за водата, включително в...

Прочети ощеDetails
принудителен труд
Добрият пример

Обединеното кралство забранява китайските слънчеви панели, свързани с принудителен труд

от Danail Kanev
април 24, 2025
0

Слънчевите панели, произведени с принудителен труд в Китай, няма да бъдат използвани от новата държавна енергийна компания на Обединеното кралство,...

Прочети ощеDetails
Последни
Следваща Статия
Уроци по устойчивост, които всеки град може да научи от Копенхаген

Уроци по устойчивост, които всеки град може да научи от Копенхаген

Вашият коментар Отказ

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Последни новини

кибератаки

Слънчевите системи може да са изложени на риск от кибератаки

май 17, 2025
общности

Климатично интелигентни общности: Как локалните решения водят до глобално въздействие

май 17, 2025
папа

Католиците в Амазония се надяват, че новият папа ще защити тропическите гори

май 16, 2025
химикали

ЕС се насочва към справяне с вечните химикали в стратегията си за водите

май 16, 2025

ЗАПИШЕТЕ СЕ ЗА НАШИЯ БЮЛЕТИН

ESG-black

Страници

  • Контакти
  • Реклама
  • Екип
  • Контакти
  • Реклама
  • Екип

Част от групата на

Part of the group of:

  • Контакти
  • Реклама
  • Екип
  • Контакти
  • Реклама
  • Екип

Този сайт е защитен от reCAPTCHA и Google Политика за поверителност и Условия за ползване са приложени.

Terms of Use

Protection of personal data

Конфигурация на бисквитки по ЕИЗ .

© 2025 All rights reserved! Building and Digital Marketing thanks to MasterWeb LTD.

Няма резултат
Виж всички резултати
  • Contact us
  • Team
  • Advertising

© 2023

  • Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти
  • Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти

Forgot Password?

Sign In