Търговци на дребно като Macy’s и Columbia Sportswear разширяват употребата на “дишащи” и “охлаждащи” тъкани, в опит да увеличат продажбите, тъй като рекордно високите температури стимулират търсенето на дрехи, които могат да помогнат на потребителите да се справят с постоянно покачващите се температури.
Други големи компании, включително VF Corp и Reformation, собственост на Permira, също рекламират стилове за топло време, направени с тенсел – лиоцелно влакно, за което производителят на текстил Lenzing казва, че е по-абсорбиращо от памука.
Тласъкът идва, след като търговците на дребно отбелязват спад в продажбите на дрехи, тъй като уморените от инфлацията потребители дадоха приоритет на основните неща пред импулсивните покупки. Поради тази причина те засилиха маркетинга си на “охлаждащи” облекла, докато горещите вълни заляха поне три континента, съобщава Reuters.
Дрехи, подходящи за горещо време
Тези текстилни изделия се използват от години, особено в спортни облекла. Но с покачващите се температури все повече търговци на дребно ги рекламират за горещо време и разширяват колекциите си към целогодишни стилове, тъй като зимите също стават по-топли.
Производителите и продавачите на облекло залагат на леки материали и платове, които предлагат повече комфорт от традиционните памучни и полиестерни плетива, както и високотехнологични влакна, които според тях осигуряват “активно” охлаждане.
Като цяло глобалното производство на влакна на основата на целулоза, включително лиоцел, модал и купро, е нараснало с повече от 10% до 7,2 милиона тона през 2022 г., според неправителствената организация Textile Exchange. Все пак остава неясно дали материалите, продавани като охлаждащи, могат да понижат телесната температура, или просто да помогнат на потребителите да се чувстват по-комфортно.
Текстилната индустрия прави различни тестове за оценка на охлаждането, най-вече чрез измерване на способността на тъканта да разпределя влагата и да изсъхва бързо, според Американската асоциация на текстилните химици и колористи.
Активно охлаждане
Компаниите също така произвеждат повече облекла от качествени материи. По-високите температури също водят до по-напреднала технология за влакна за “активно охлаждане” чрез вграждане на материали, които улавят и освобождават топлина, вместо пасивното охлаждане, предлагано от повечето материали до момента.
Въпреки че попиващите потта дрехи могат да ускорят изпаряването на потта от тялото, което е начинът, по който хората естествено се охлаждат, има ограничение за облекчението, което осигурява такова пасивно охлаждане, казва Баркър, който ръководи Центъра за защита и комфорт на текстила в Северна Каролина, цитиран от Reuters.
Други търговци на дребно се обръщат към подобни тъкани, вграждайки охлаждащи минерали. Brrr работи с 47 марки – включително Adidas, която пусна поло тениски за голф, използвайки техния материал през март и е удвоила производството от 2018 г. насам.
Въпреки че много облекла с платове brrr са насочени към горещите лета, нараства търсенето на модифицирани основни слоеве и дрехи за студено време, тъй като все повече купувачи изпитват необичайно топли зими, казва вицепрезидентът по продажбите Джули Браун.
Създаването на нови стилове за горещи среди е област, върху която все повече ще се работи.
Прочетете още:
ZARA се изтегля от Мианмар заради военната хунта и преврата от 2021 г.