ESG News

Реклами в Google дезинформират

Петролните гиганти са похарчили 24 милиона долара за реклами в Google

Споделяне:

В научен доклад се доказва, че реклами, използвани от петролните гиганти, изкривяват факти за изменението на климата. Центърът за противодействие на дигиталната омраза (CCDH), американска организация с нестопанска цел, изследва 32 000 Google реклами.

Проучването се фокусира главно върху най-големите петролни и газови компании в света – BP, ExxonMobil, Chevron, Shell и Aramco.  Всички те наскоро отчетоха огромни тримесечни печалби, облагодетелствайки се от скока на цените на изкопаемите горива.

Миналата година стартирахме нова, водеща в индустрията политика, която изрично забранява реклами, популяризиращи неверни твърдения за съществуването и причините за изменението на климата”, казва говорителят на Google Майкъл Асиман в изявление до Thomson Reuters Foundation.

По негови думи, при откриване на дезинформиращо съдържание, то бива премахвано. Компанията не е обявила публично колко такива реклами е свалила.

Милиони за дезинформация

Докладът на CCDH установи, че Google е спечелил около 24 милиона долара от петролните компании. Рекламите имат над 58 милиона гледания.

Потребителите, които търсят информация за метана, например, биха намерили реклама на BP, представяща ангажимент на компанията за „нулево рутинно изгаряне“ на газа. Това е препратка към широко разпространената практика за изгаряне на нежелания природен газ, който изтича по време на суров добив. Метанът е вторият най-голям виновник за изменението на климата.

Shell инвестира 181 000 долара за реклами, насочени към търсения за „компания с нулева нетност“. Скорошно разследване на Конгреса на САЩ разкри вътрешни документи на Shell от 2020 г., призоваващи служителите на компанията да прокарат идеята, че нетните нулеви емисии са „колективна амбиция за света“.

Асиман казва, че нито една от разследваните реклами, не нарушава политиката на компанията.

Дезинформацията включва и съдържание, което твърди, че изменението на климата е измама, няма глобално затопляне или че няма ясен научен консенсус относно изменението на климата. Намират се и дезинформиращи твърдения, че няма доказателства, че въглеродните емисии или човешката дейност допринасят за изменението на климата и глобалното затопляне.

Запишете се за нашия бюлетин

Споделяне

Свързани Новини

Коментари

Коментари

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Най-четени

ТЕНДЕНЦИИ