Първият по рода си кораб за транспорт на въглища, който се задвижва от вятърна енергия с твърди платна, отплава към пристанището на Нюкасъл, пише в Offshore Energy. Иновацията утвърждава вятърната енергия като жизнеспособен източник на енергия, същевременно поставя началото на нова ера в съвременния транспорт.
The world’s first bulk carrier to be partially powered by wind, the Shofu Maru, sailed into #Newcastle this morning on its maiden voyage.
The vessel’s unique hard sail will reduce greenhouse gas emissions by around 5% on its Japan-Australia journey. pic.twitter.com/RXNEqO8zB8
— Port of Newcastle (@PortofNewcastle) October 24, 2022
„Първият в света кораб за насипни товари, който се задвижва частично от вятъра, Shofu Maru, отплава към Нюкасъл тази сутрин на първото си плаване“, написаха властите на пристанището на Нюкасъл в Twitter.
Oshima Shipbuilding MOL възнамерява да построи втори кораб за насипни товари, използвайки системата за твърди платна Wind Challenger. Очаква се съвместното използване на роторни платна и Wind Challenger да намали емисиите на парникови газове средно с 20%. Shofu Maru има телескопично платно, изработено от фибростъкло, което може да се разтегне на височина от 55 метра и може да транспортира 80 000 тона въглища.
По-малко консумация на гориво
Един обикновен кораб има нужда от 500 000 литра гориво за такава дейност, а с тази иновация намалението възлиза на 25 000 литра гориво.
Планът за декарбонизация на MOL включва да се изследват методите за задвижване с помощта на вятъра. Групата е установила средносрочни до дългосрочни цели за намаляване на интензивността на емисиите на парникови газове в морския транспорт с приблизително 45% до 2035 г. и достигане на нетната нула до 2050 г.
Огромното значение на морския транспорт
Морската индустрия има значителен принос за глобализацията. Въпреки това има високо отражение върху околната среда. Около един милиард метрични тона въглероден диоксид се изпускат в атмосферата всяка година от контейнерни кораби, които пътуват по световните водни пътища, което е три процента от общите емисии на парникови газове.
Има нарастващ натиск върху световната корабна индустрия за намаляване на замърсяването, причинено от световния търговски флот. Системата Wind Challenger предлага алтернатива, тъй като усилията за намаляване на емисиите от корабите досега са били неуспешни.