• Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти
  • Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти
English
  • Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти
  • Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти
English
English

Отслабените стандарти за емисии от превозни средства може да струват €100 млрд. на гражданите на ЕС

Божидара Живкова от Божидара Живкова
2 години преди
в Тенденции
A A

Замърсяването на въздуха в Европа остава доста над здравословните нива, според скорошен доклад на Европейската агенция по околна среда (ЕАОС). Пътният трафик има основен принос, предава Euronews.com.

Днес държавите-членки на ЕС и Европейският парламент ще се срещнат, за да преговарят за ново законодателство, насочено към градското замърсяване. Стандартите „Евро 7“ имат за цел да ограничат емисиите от автомобилите и да помогнат за привеждането в съответствие на нивата на замърсяване в ЕС с препоръките на Световната здравна организация (СЗО).

Въпреки това, лобирането в индустрията и политическата опозиция заплашват да отслабят и забавят предложението, a това може да бъде пагубно за европейските граждани.

Какво е Евро 7?

Евро 7 е предстоящото преразглеждане на стандартите на ЕС за емисии от превозни средства, които имат за цел да намалят замърсяването, генерирано от автомобилите. Настоящите правила Euro 6 определят максимални граници за определени вредни газове и прахови частици, произведени от нови автомобили и микробуси.

Новите правила имат за цел да регулират всички превозни средства – включително камиони и автобуси – съгласно един стандарт за емисии. Те допринасят за целта на Европейския зелен пакт за постигане на нетни нулеви емисии на парникови газове до 2050 г.

В навечерието на изборите за Европейски парламент през лятото на 2024 г. ще се проведат преговори за финализиране както на стандартите Евро 7, така и за преразглеждане на тясно свързаната Директива относно стандартите за качество на въздуха.

Защитниците на околната среда и общественото здраве се готвят за разочароващи резултати. Досега и двете предложения бяха отслабени чрез гласуването на Европейския съвет и парламента през септември и ноември поради лобиране в индустрията и политическа опозиция.

Докато Парламентът иска да отложи привеждането в съответствие с насоките на СЗО за 2035 г., Съветът наскоро препоръча още повече отлагане до 2040 г. Версията на Евро 7, внесена от Съвета, по същество продължава с почти 10-годишните норми Евро 6 за емисии на отработени газове. Единствената промяна е въвеждането на ограничения за прахови частици от спирачки и гуми и на бордови системи за мониторинг на емисиите, за да се гарантира дългосрочно съответствие. На дизеловите автомобили все още е позволено да замърсяват повече от тези на бензин.

Каквото и да е окончателното споразумение между Съвета и Парламента – двамата съзаконодатели на ЕС – както относно стандартите за Евро 7, така и относно стандартите за качество на въздуха, е малко вероятно то да изпълни първоначално обещаните подобрения в общественото здраве.

ЕС се нуждае от по-строги стандарти за емисиите от превозните средства

Автомобилите с двигател с вътрешно горене – особено тези с дизелови двигатели – отделят азотни оксиди (NOx) във въздуха. Те бързо се превръщат в азотен диоксид (NO2), който причинява 49 000 преждевременни смъртни случая годишно в ЕС, според EEA. Той също така косвено допринася за образуването на фини прахови частици (PM2,5), което е още по-вредно: изчисленият брой надвишаващи годишно смъртни случаи е 238 000.

За да се приведе в съответствие с препоръките на СЗО, ЕС трябва да намали наполовина своите пределни концентрации на NO2 и PM2,5 – цел, която Европейската комисия иска да постигне до 2030 г. съгласно предложените ревизии на Директивата за стандартите за качество на въздуха.

Намаляването на NOx е единственият начин да се постигне това чрез стабилни стандарти Euro 7, показва оценка на въздействието на Европейската комисия.

Ограниченията на СЗО за PM 2,5 (10 µg/m³ в сравнение с настоящите 25 µg/m³) могат да бъдат постигнати само с намаляване на емисиите на NOx от автомобилния транспорт“, обяснява Франческо Форастиере, епидемиолог и консултант на СЗО.

Отслабеното Евро 7 може да струва 100 млрд. евро

Отслабеното Евро 7 може да струва на гражданите на ЕС около 100 милиарда евро щети за здравето и околната среда до 2050 г. Това се дължи на прекомерното замърсяване от превозни средства, продадени преди постепенното премахване на двигателите с вътрешно горене през 2035 г., които ще бъдат разрешени по пътищата до края на техния живот, установи Консорциумът за ултраниски емисии от превозни средства (CLOVE) в анализ, направен за списание Voxeurop.

В резултат на стратегията на индустрията за губене на време и забавеното одобрение, първоначалната дата на влизане в сила от 2025 г. беше отложена за 2026/2027 г. за автомобили и 2028/2029 г. за тежкотоварни превозни средства. Само това удължаване може да причини над 1700 преждевременни смъртни случая в ЕС.

Проучване на изследователската организация Международен съвет за чист транспорт показва, че ако предложението на Европейската комисия беше приложено своевременно през 2025 г., то щеше да намали поне 1 милион тона емисии и да предотврати 7300 преждевременни смъртни случая до 2050 г.

Прочетете още:

Нивата на замърсяване на въздуха в Европа са все още твърде високи

Тагове: Евро 7замърсяване на въздухазамърсяване от автомобилирегулацииСЗОтоп новини
Сподели234Tweet146Сподели41

Свързани Новини

Сахара
Тенденции

Превръщането на Сахара в огромен соларен парк ще навреди на глобалния климат

от Danail Kanev
юни 16, 2025
0

Най-сухите пустини в света биха могли да бъдат най-добрите места на Земята за събиране на слънчева енергия – най-изобилният и...

Прочети ощеDetails
климатична устойчивост
Тенденции

Изграждане на климатична устойчивост чрез силата на технологиите

от Danail Kanev
юни 16, 2025
0

Климатичните промени са настояща реалност, която нарушава икономиките, индустриите и общностите. Екстремните метеорологични явления, променящата се наличност на ресурси и...

Прочети ощеDetails
океаните
Тенденции

Какво послание изпрати срещата на върха за океаните към COP30?

от Danail Kanev
юни 16, 2025
0

Океаните са от съществено значение за ограничаване на покачването на глобалната температура. Те улавят около 30% от всички емисии на...

Прочети ощеDetails
Световното клубно първенство
Тенденции

Екстремните жеги носят опасности за играчи и фенове на Световното клубно първенство

от Danail Kanev
юни 16, 2025
0

Световното клубно първенство на ФИФА стартира този уикенд в САЩ. Шампионатът се превърна в повод за дебати относно редица аспекти...

Прочети ощеDetails
горите
Тенденции

Една трета от горите, загубени през този век, са изчезнали завинаги

от Danail Kanev
юни 16, 2025
0

Хората са свикнали да мислят за дърветата като за ресурс за многократна употреба, но нов анализ показва, че една трета...

Прочети ощеDetails
Последни
Следваща Статия
Урсула фон дер Лайен

Урсула фон дер Лайен

Вашият коментар Отказ

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Последни новини

Сахара

Превръщането на Сахара в огромен соларен парк ще навреди на глобалния климат

юни 16, 2025
климатична устойчивост

Изграждане на климатична устойчивост чрез силата на технологиите

юни 16, 2025
океаните

Какво послание изпрати срещата на върха за океаните към COP30?

юни 16, 2025
Световното клубно първенство

Екстремните жеги носят опасности за играчи и фенове на Световното клубно първенство

юни 16, 2025

ЗАПИШЕТЕ СЕ ЗА НАШИЯ БЮЛЕТИН

ESG-black

Страници

  • Контакти
  • Реклама
  • Екип
  • Контакти
  • Реклама
  • Екип

Част от групата на

Part of the group of:

  • Контакти
  • Реклама
  • Екип
  • Контакти
  • Реклама
  • Екип

Този сайт е защитен от reCAPTCHA и Google Политика за поверителност и Условия за ползване са приложени.

Terms of Use

Protection of personal data

Конфигурация на бисквитки по ЕИЗ .

© 2025 All rights reserved! Building and Digital Marketing thanks to MasterWeb LTD.

Няма резултат
Виж всички резултати
  • Contact us
  • Team
  • Advertising

© 2023

  • Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти
  • Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти

Forgot Password?

Sign In