ESG News

Нов по-екологичен локомотив по теснолинейката ще бъде пуснат скоро в експлоатация

Изцяло обновеният и модернизиран локомотив „77.002“ по теснолинейката вече има сертификат за допустимост до жп мрежата в България

Споделяне:

Първият обновен и модернизиран локомотив у нас

Изцяло обновеният и модернизиран локомотив по теснолинейката има сертификат за допустимост до жп мрежата в България. Документът е издаден от железопътния регулаторен орган Изпълнителна агенция ,,Железопътна администрация’’, а превозното средство е готово за експлоатация по теснолинейния маршрут Септември-Добринище.

Локомотив „77.002“ е с нов екологичен дизелов двигател, има новоизграден дигитализиран пулт за управление и климатична система в кабината за управление. Локомотивът е екологичен и по-икономичен, благодарение на което ще пести гориво. Процесът на работа и проектирането са отнели повече от година, а завършеният проект бе представен март месец тази година.  

В знак на отдадеността, вложена в ремонта, специалистите от „Експрес Сервиз“ са поставили върху локомотива графика със сърце, на която може да се видят всички гари по пътя на теснолинейката.

След преминаване на необходимите тестове и проби локомотивът в най-скоро време ще бъде пуснат в движение за обслужване на влакове между Септември и Добринище.

Скоростта, която локомотивът може да развие, е 160 км/час, но самото трасе не позволява скорост по-голяма от 30 км/час.

Теснолинейка без локомотиви

По-рано тази година, през месец юни, теснолинейката бе спряна от движение, поради липсата на локомотиви. В резултат през голяма част от лятото бяха отменяни маршрути, а в един от тях 100 души бяха оставени правостоящи, поради недостиг на локомотиви. Локомотив „77.002“ е в готовност от месеци, но без сертификат не е възможно да оперира.

Специалистите от ,,Експрес Сервиз” имат готовност да ремонтират и останалите локомотиви

След подписване на договор за модернизиране на теснолинейни локомотиви в завода „Експрес Сервиз“ ООД, се извършва модернизацията на още един локомотив за теснолинейката. Имайки предвид опита с локомотив „77.002“, специалистите са в готовност да ремонтират и останалите локомотиви. Към предприятието имат интерес и чуждестранни клиенти. 

Запишете се за нашия бюлетин

Споделяне

Свързани Новини

Коментари

Коментари

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Най-четени

ТЕНДЕНЦИИ